فحاشی در جلسه شورای شهر خرمشهر

کدخبر: ۳۲۱۸۸۵
اقتصادنیوز: جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرمشهر از بحث با شهردار تازه منصوب شده منطقه 2 خرمشهر به فحاشی اعضا رسید.
فحاشی در جلسه شورای شهر خرمشهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه شورای شهر خرمشهر عصر امروز در پی حضور پنج عضو و غیبت علی بندری و امیر سامری با دستور جلسه بررسی لوایح و فضای سبز خرمشهر تشکیل شد.

در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر خرمشهر بر لزوم همکاری شهرداری برای برگزاری هفدهمین جشنواره نخبگان قرآنی تأکید کرد و خواستار اتخاذ تمهیدات برای تأمین وسایل نقلیه از دیگر نهادها شد.

تأسیس شهرداری شلمچه دیگر موضوع مطرح شده توسط موسی مطور جزیره بود که از شهردار خواستار پیگیری برای اجرایی شدن موضوع شد.

وی به علت این درخواست نیز اشاره کرد و گفت: امکانات محدود شهرداری خرمشهر پاسخگو نیازهای شلمچه با رویدادهای ملی همچون راهیان نور و اربعین نیست و تأسیس شهرداری شلمچه می‌تواند عاملی در جذب تجهیزات و ماشین آلات، همچنین تأسیس واحدهایی همچون آتش نشانی باشد.

رئیس شورای شهر خرمشهر در ادامه از موعود شمخانی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد برای رد لوایح تصویب شده در زمان سرپرستی عزیز ساعدی و در مدت برکناری داوود دارابی از سمت شهردار خرمشهر انتقاد کرد.

مطور جزیره اظهار کرد: بنا به نظر شمخانی تمام لوایح تصویب شده در زمان ساعدی باید به صحن شورا برای بررسی دوباره بازگردانده شود که این موضوع پذیرفتی نیست.

وی افزود: همان‌طور که دارابی با حکم دیوان به عنوان شهردار منصوب شد و همه اعضا شورا تمکین کردند، عزیز ساعدی نیز به صورت رسمی منصوب شده بود و تصویب هر لایحه با حضور همه اعضا پس از صرف مدت زمانی قابل توجه انجام شد و مطرح شدن این درخواست ضایع کردن حق مردم است.

مطور جزیره بیان کردن این موضوع را مسئله شخصی دانست و از ارجاع دستور به دیوان عالی خبر داد.

پس از مطرح کردن این سخنان بود که رئیس شورا از کوتیان که به تازگی و با روی کار آمدن دوباره دارابی به عنوان شهردار منطقه 2 خرمشهر منصوب شده است، خواست مشکلات این منطقه را تشریح کند.

انتقادی که در ابتدا با تذکر میلاد پور حمزایی از اعضای شورای شهر مواجه شد. بنا بر نظر وی شهردار در ابتدا باید گزارش داده و در ادامه شهرداران مناطق توضیحات تکمیلی ارائه کنند که با مخالفت رئیس شورا مواجه شد.

بنا به نظر مطور جزیره ریز مشکلات با توجه به اشراف بیشتر شهرداران مناطق در ابتدا مطرح تا با حضور شهردار برای آنها چاره اندیشی شود.

امید کوتیان در مقابل درخواست رئیس شورا برای ارائه مشکلات منطقه 2 خرمشهر، با تشکر از دارابی برای اعتماد به او برای پذیرش این پست، رعایت سلسله مراتب اداری را متذکر شد و حاضر به ارائه گزارش نشد.

امتناع وی به تشنج صحن شورا منجر شد. داوود دارابی شهردار خرمشهر در مقابل پاسخگو این رویه شورا در پرسش از مدیران رده پایین‌تر از شهردار را خلاف قانون دانست و با دلیلی که از آن با لفظ «امتناع از ورود به مسائل این چنینی» یاد کرد و سخنانش را پایان داد.

موسی مطور جزیره در پاسخ به دارابی گفت: بنا به متن صریح قانون اساسی، شورا می‌تواند هر مدیر یا شخصی را برای پاسخگویی به صحن شورا دعوت کند و این رویه‌ی دیگر شوراها نیز هست.

ادامه یافتن بحث میان کوتیان شهردار منطقه 2 خرمشهر با مطور جزیره و پور حمزایی کار را به جایی رساند که مطور جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر او را از شورا بیرون کرد اما کوتیان بنا به دستور دارابی در شورا ماند و در مقابل میلاد پور حمزایی به اعتراض به این رفتار و با علتی آن بنا به تعبیرش توهین به شورا است، جلسه را ترک کرد.

ترک جلسه شورا توسط پور حمزایی که باعث از رسمیت افتادن جلسه می‌شد به واکنش تند حاتم بندری یکی دیگر از اعضا انجامید.

وی این رفتار را منجر به تصویب نشدن لوایح دانست و گفت: تنها غیبت‌های ما لحاظ و گزارش می‌شود در صورتی که این گونه رفتارها در نظر گرفته نمی‌شود.

درگیری لفظی حاتم بندری و مطور جزیره باعث ترک جلسه حاتم بندری شد تا بار دیگر جلسه شورا شهر خرمشهر حاشیه‌ای دیگر را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، پیش‌تر جلسات شورا شاهد غیبت‌های متوالی برخی اعضا بود که واکنش مطور جزیره را در پی داشت. حتی در جلسه گذشته با بررسی لایحه‌ای که هشت ماه از تحویل آن به شورا گذشته غیبت‌های مکرر را دلیل بلاتکلیفی مردم خوانده بود. داود دارابی پس از برکناری توسط شورا با حکم دیوان عالی اداری به عنوان شهردار خرمشهر معرفی شد و انتصاب امید کوتیان به عنوان شهردار منطقه 2 از نخستین اقدامات وی در بدو از سر گیری کار در شهرداری خرمشهر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید