یک گزینه غیر منتظره برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد

کدخبر: ۳۲۲۵۴۰
اقتصاد نیوز:دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده می گوید مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک شرایط نامزدی برای ریاست جمهوری ایالات متحده را داراست. موضوعی عجیب و بسیار جنجالی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
یک گزینه غیر منتظره برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب،  دونالد ترامپ در مصاحبه جدید خود با سی ان بی سی، در مورد فیس بوک و مدیرعامل این شرکت گفت: "من شنیدم که او قصد دارد برای رئیس جمهوری نامزد شود.کر نمی کنم این خیلی ترسناک باشد. اما او نوعی هیولارا پشت سر خود دارد. "

وی همچنین از عملکرد زاکربرگ در تبلیغات سیاسی تمجید کرد. درواقع به نظر می رسد دونالد ترامپ نه تنها از زاکربرگ در خصوص جنجالهای انتخابات 2016 ناراحت نیست، بلکه طرفدار زاکربرگ است.

مشخص نیست که ترامپ دقیقاً به چه چیزی اشاره می کند وقتی می گوید زاکربرگ "هیولا" در پشت خود دارد. اما به نظر می رسد وی به قدرت فیس بوک در قبال سلسله جنجال های سالهای اخیر اشاره دارد. فیس بوک در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با اتهاماتی مثل بی توجهی به ترولهای روسی و حتی حمایت از این ترولها و عدم شفافیت تبلیغات انتخاباتی رو به رو شد.

البته فراموش نکنیم که موضع فیسبوک در خصوص نسل کشی مسلمانان روهینگیا و مواردی دیگر مثل جنجال کمبریج آنالیتیکا نیز از دیگر معضلاتی بود که در سالهای اخیر فیس بوک را آزار داده است. مارک زاکربرگ در سال 2017 از پایگاه نظامی فورت براگ در کارولینای شمالی بازدید کرد.این بازدید نشانه هایی از احتمال بالقوه ریاست جمهوری وی فراهم کرد گرچه خود زاکربرگ بارها قصد خود را برای کسب منصب عمومی رد کرده است.

وی در پستی در فیس بوک نوشت: "برخی از شما سؤال کرده اند که آیا این بازدید به این معنی است که من برای مقام های دولتی مشغول به مقدمه چینی هستم؟ پاسخ من این است: نه من آماده چنین کاری نیستم."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید