واکنش وزارت بهداشت به آتش‌زدن کتاب‌ پزشکی توسط یک روحانی مدعی طب‌ اسلامی

کدخبر: ۳۲۲۵۴۳
اقتصادنیوز: معاون وزارت بهداشت خواستار برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با مدعی طب اسلامی شد که کتاب‌ پزشکی را به آتش کشید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل  از ایسنا، علیرضا رئیسی درباره این اتفاق گفت: در مراسمی آئینی با فیلم و تصویر فردی به نام "تبریزیان" که پیروانش او را «آیت الله» می‌خوانند و تحت عنوان طب اسلامی، تجارتخانه‌ای برپا کرده است، کتاب "اصول طب هاریسون" که از کتب مرجع پزشکی است را به آتش می‌کشد.

وی با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده ادامه داد: آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه افراد مدعی از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتارهایی است.

وی افزود: به نظر میرسد که این اتفاق نادر و عجیبی نیست و در حال تبدیل شدن به رویه و قاعده‌ای است که به اشکال مختلف شاهد تکرار آن بوده‌ایم از دخالت جاهلانه در درمان صدها بیمار مبتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن تا توصیه به خوردن نمک در هنگامه بسیج ملی "کنترل فشارخون" از تریبون صدا وسیما.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی در خاتمه با سخیف و جاهلانه خواندن این اقدام از کلیه مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی خواست که در برابر این چنین اقدامات واکنشی در خور از خود نشان دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید