50 کشته در اعتراضات ضدآمریکایی در عراق

کدخبر: ۳۲۲۵۷۲
اعتراضات ضد آمریکایی در عراق، بیش از 50 کشته و زخمی برجای گذاشت.
50 کشته در اعتراضات ضدآمریکایی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، در جریان اعتراضات ضد آمریکایی در بغداد پایتخت عراق، شش نفر کشته و 54 نفر دیگر زخمی شدند. به گفته رسانه های محلی، این افراد در میدان الکیلانی بغداد کشته شده اند.

این اعتراضات روز جمعه علیه حضور نیروهای آمریکایی در شهرهای عراق آغاز شد که عموماً صلح آمیز بود و هیچ حادثه ای در برنداشته است، اما مشخص شد که چندین تن در این اعتراضات جان خود را از دست داده اند.

روز جمعه در بغداد و سایر شهرهای این کشور میلیون ها نفر که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق بودند به خیابان ها آمدند. مقتدا صدر، رهبر شیعیان عراق در دعوت از مقامات این کشور خواست که حریم هوایی عراق برای اهداف نظامی آمریکا بسته شود و استفاد ه از پایگاه های نظامی عراق برای نیروهای آمریکایی ممنوع شود.

وی افزود: نیروهای حشد الشعبی موقتاً حملات مسلحانه علیه پایگاه های آمریکایی در عراق را متوقف می کنند و هشدار داد در غیر این صورت، ایالات متحده برای شیعیان عراق به "دولت خصمانه" تبدیل خواهد شد.

این تنش‌ها زمانی بالا گرفت که آمریکا در بامداد سوم ژانویه، سپهبد قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید