برآورد اولیه از تلفات زمین‌لرزه 6.8 ریشتری در شرق ترکیه

کدخبر: ۳۲۲۵۷۹
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد بر اساس جدیدترین گزارش‌های دریافتی تاکنون دست‌کم چهار نفر در زمینه‌لرزه شرق این کشور جان باخته‌اند.
برآورد اولیه از تلفات زمین‌لرزه 6.8 ریشتری در شرق ترکیه
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر کشور ترکیه جمعه شب در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده به این وزارتخانه، دست‌کم چهار نفر از شهروندان ترکیه‌ای در زمین‌لرزه‌ای که ساعتی پیش در شرق این کشور اتفاق افتاد جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری صباح ترکیه ساعتی پیش از وقوع زلزله‌ای به بزرگی 6.8 واحد در مقیاس ریشتر در نزدیکی شهر «الازیغ» در شرق این کشور خبر داد. مرکز تحقیقات زلزله ترکیه ساعت وقوع این زلزله را 20:55 به وقت محلی و عمق آن را 10 کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که شدت این زلزله به حدی بوده است که در استان‌های مجاور استان آناتولی شرقی -که شهر الازیغ در آنجا واقع شده است- نیز لرزش زمین احساس شده است.

در نخستین دقایق پس از اعلام خبر وقوع زلزله، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که چندین ساختمان بر اثر این زلزله و پس‌لرزه‌های بعد از آن ریزش کرده و یا دچار خسارات جدی شده‌اند، اما هنوز گزارشی مبنی بر وقوع تلفات انسانی به دست وزارت کشور ترکیه نرسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید