در ۸ ماه گذشته ۲۰ هزار نیروی تازه آمریکایی به خاورمیانه فرستاده شد

کدخبر: ۳۲۲۶۲۲
اقتصاد نیوز: فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا می‌گوید که در هشت ماه گذشته، بیش از ۲۰ هزار سرباز به خاورمیانه اعزام شده‌اند. روشن نیست که این نیروها تا چه مدتی در خاورمیانه باقی می‌مانند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) گفته است که ارتش ایالات متحده در هشت ماه گذشته نیروهایی به خاورمیانه فرستاده که "برای مدتی نامعلوم" در آنجا خواهند ماند.

ژنرال مک‌کنزی بر عرشه یک ناو جنگی هنگامی که به دریای سرخ رسیده بود، خطاب به ملوانان و سربازان دریایی آمریکا گفت: همه چیز به تحولات بعدی وابسته است و هیچ معلوم نیست شما تا چه مدتی در اینجا خواهید ماند.

این ناو هواپیمابر به همراه دو رزمناو دیگر در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰ راهی خاورمیانه شدند. این سربازان آخرین گروه از نیروهایی هستند که به یگان‌های آمریکایی پیوسته‌اند. از ماه مه گذشته تا کنون شماره نیروهای آمریکایی در منطقه از ۶۰ هزار به ۸۰ هزار افزایش یافته است.

به گزارش دویچه‌وله، این سخنان ژنرال مک‌کنزی که روز پنجشنبه ابراز کرد، خلاف گفته دونالد ترامپ است که وعده داده بود به رویارویی‌های نظامی پایان دهد و ارتشیان آمریکایی را هرچه زودتر به خانه برگرداند.

از سوی دیگر مارک اسپر، وزیر دفاع، عهد کرده بود بخشی از نیروهای مستقر در خاورمیانه را برای مقابله با تهدیدات چین به سواحل ‌آسیایی اقیانوس آرام گسیل کند.

ژنرال مک‌کنزی نیز تأیید کرد که او هم مانند اسپر، وزیر دفاع، معتقد است که روسیه و چین، تهدیدهای قوی‌تری برای ایالات متحده هستند.

ترامپ وعده داده بود که آمریکا باید به "جنگ‌های بی‌پایان" خاتمه دهد. اما او در عین حال همواره به خطر جدی از سوی ایران و به ویژه برنامه موشکی این کشور، تأکید کرده است.

شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز دهم ژانویه از قول مقام‌های ایالات متحده گزارش داد که پنتاگون تصمیم گرفته سامانه پدافند هوایی پاتریوت در عراق مستقر کند.

شماری از واحدهای پاتریوت به منظور حفاظت از پایگاه‌های آمریکا در عربستان و چند کشور "متحد" مانند کویت و امارات و قطر مستقر هستند.

به گزارش فاکس‌نیوز، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق اکنون پنتاگون تصمیم گرفته برای مقابله با حملات احتمالی، در عراق نیز سامانه پاتریوت مستقر کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید