خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به استان هرمزگان

کدخبر: ۳۲۲۶۲۳
اقتصاد نیوز: استاندار هرمزگان از مطالعات منطقه سیل‌زده به منظور بازسازی و ایمن‌سازی خانه‌های روستایی خبر داد و گفت: تقریبا بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف در مناطق سیل زده وارد شده است.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ فریدون همتی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده اظهار داشت: عملیات برآورد خسارت در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، تاسیسات زیرساختی، جاده‌ها، منازل مسکونی، شیلات و صیادی انجام شده است. 

وی افزود: این برآورد خسارت پس از جابه جایی و استقرار کامل مردم سیل زده در شرایط بحرانی انجام شد. 

استاندار هرمزگان گفت: تقریبا بیش از 1500 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف در مناطق سیل زده وارد شده که این برآورد خسارت هم به وزارت کشور و هم به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم بودجه کافی به اندازه میزان برآورد شده در راستای بازسازی این مناطق از سوی هیئت دولت به تصویب برسد. 

همتی گفت: یکی از اقداماتی که مصمم به اجرای آن هستیم موضوع جابه‌جایی برخی منازل مسکونی و روستاهای سیل زده به نقاط امن بوده که در همین راستا نیز اقدامات در خصوص مطالعه ایمن سازی و جابه‌جایی روستاها در حال انجام است. 

وی تصریح کرد: امیدواریم این جمع بندی‌ها حداکثر تا هفته آینده به نتیجه برسد و بتوانیم با کمک سپاه، ارتش و نیروهای جهادی و دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم در جهت بازسازی منطقه را انجام دهیم. 

 استاندار هرمزگان بیان کرد: برای آنکه شرایط عادی بر منطقه حاکم شود اقدامات موثر در جهت ایمن سازی خانه‌ها چه از طریق ساخت و یا تعمیرات انجام می‌شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید