«مریخ‌نورد» ناسا در سیاره سرخ گرفتار شد

کدخبر: ۳۲۲۶۴۳
اقتصاد نیوز: براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده، تنها مریخ‌نورد فعال در سیاره سرخ به علت نقص در عملکرد نرم‌افزار، دچار مشکل شده و قادر به ادامه فعالیت نیست.
«مریخ‌نورد» ناسا در سیاره سرخ گرفتار شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، کارشناسان اعلام کرده‌اند، گرچه سال‌ها از فعالیت مریخ‌نورد کنجکاوی در مریخ می‌گذرد، اما بروز مشکل جدی آن را از ادامه فعالیت و ارائه دستاوردهای جدید بازداشته است. 

این کاوشگر پیچیده‌ترین کاوشگری است که سازمان فضایی آمریکا، ناسا، به سیاره سرخ فرستاده است؛ این خودروی شش-چرخه که ۲.۹ متر طول و ارتفاعی به اندازه قد یک انسان معمولی و ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند بر روی سطح سیاره حرکت کند که حدود چند ده متر در روز است و از موانعی تا ارتفاع ۷۵ سانتیمتر بالا رود و دارای یک باتری پلوتونیوم است که به آن اجازه می‌دهد تا بیش از ده سال به حرکت ادامه دهد؛ که برای بازدید از همه کفِ دهانه و حتی صعود به قله کوه شارپ در مریخ زمانی کافی است.

به گفته کارشناسان، «کنجکاوی» به دلیل بروز یک نقص سیستمی نرم افزاری دچار مشکل شده و نمی‌تواند به ارسال موقعیت جغرافیایی خود به زمین بپردازد.

در چند روز اخیر، کارشناسان متوجه دگرگون شدن مسیر حرکتی مریخ نورد بدون برنامه ریزی شده است؛ کدهای دستوری برای حرکت مریخ نورد با جهت گیری حرکتی مریخ نورد تفاوت داشته است. کارشناسان برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات حساس مریخ نورد آن را در وضعیت منجمد قرار داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید