کنترل نمایشگرها با حرکت!

کدخبر: ۳۲۲۸۳۸
​اقتصاد نیوز:شرکت "Glamos CoreDAR" دستگاه پروژکتور بسیار کوچکی تولید کرده که "کنترل با حرکت دست" را برای هر نمایشگری ممکن می‌سازد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ، این روزها صفحات لمسی بیش از هر زمان دیگری در زندگی همه ما کاربرد دارند. اما هنوز هم چیزهایی وجود دارد که می‌تواند در تعامل بیشتری با انسان قرار بگیرد.

"گلاموس"(Glamos) دستگاه کوچکی است که از فناوری "لیدار"(Lidar) استفاده می‌کند تا نوعی صفحه لمسی مجازی را در هر کجا که نیاز باشد، بتاباند. این دستگاه، تلویزیون یا پروژکتورها را به نمایشگرهای بزرگی تبدیل می‌کند که با استفاده از "حرکت" کنترل می‌شوند و نیاز به لمس ندارند.

"لیدار" یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌ شده، فاصله را اندازه می‌گیرد.

دستگاه "گلاموس" در اصل مانند سیستم "کینکت"(Kinect) شرکت مایکروسافت کار می‌کند و با استفاده از نور، حرکات انجام شده در یک بخش خاص را ردیابی می‌کند.

این کار از طریق فناوری لیدار انجام می‌شود که یک سیستم مبتنی بر لیزر است و بیشتر به دلیل کمک به مسیریابی در وسایل نقلیه خودران شناخته شده است.

دستگاه مذکور حمل و کاربرد آسانی دارد و می‌تواند بدون نیاز به لمس صفحه باشد و تنها با حرکت دست کاربر کار کند.

ابعاد گلاموس تنها به ۳۷* ۲۷* ۳۴ میلی‌متر می‌رسد و ۱۷.۷ گرم وزن دارد.

گلاموس با استفاده از یک ماژول آینه‌ای دوار، یک صفحه حساس به حرکت را به دیوار می‌تاباند که تا یک متر وسعت دارد. حساسیت این دستگاه به اندازه‌ای بالاست که می‌تواند حرکات سریع را هم تشخیص دهد و آن‌ها را به اقدام مدنظر توسط کاربر ترجمه کند.

 به این ترتیب می‌توان بازی‌های موبایلی را روی تلویزیون بازی کرد و یا فیلم‌های "نت‌فلیکس"(Netflix) را بدون کنترل، در تلویزیون تماشا کرد.

مدل ابتدایی گلاموس از طریق "میکرو یواس‌بی‌" به نمایشگر وصل می‌شود و مدل پیشرفته آن از طریق بلوتوث اتصال می‌یابد.

قیمت خرده فروشی این محصول از ۱۱۹ آغاز شده و گلاموس پیشرفته حدود ۱۳۹ دلار قیمت دارد. فروش آن هم از ماه ژوئیه سال جاری آغاز می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید