شکسته شدن رکورد استفاده از تلگرام در ایران !

کدخبر: ۳۲۲۸۴۱
اقتصاد نیوز:ماه گذشته در ایران اتفاقات زیادی افتاد که باعث شد دی ماه ۹۸ به پرخبرترین ماه سال تبدیل شود؛ از ماجرای ترور سردار قاسم سلیمانی، حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی، سقوط هواپیمای اوکراینی و حواشی آن گرفته تا تحریم جشنواره‌های هنری و کوچ برخی هنرمندان و ورزشکاران ایرانی. هم این موارد و پرخبری دی‌ماه باعث شد تا بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در این ماه به شدت افزایش داشته باشد.
شکسته شدن رکورد استفاده از تلگرام در ایران !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، با وجود فیلتر بودن تلگرام و حذف مدل‌های «طلایی» این برنامه پیام رسان، همچنان به نظر می‌رسد که مردم ایران اخبار را از کانال‌های این پیام‌رسان به شدت دنبال می‌کنند. فعالیت بیشتر کانال‌های مرتبط با خبرگزاری‌های رسمی که پیش‌تر تلگرام را ترک کرده بودند نیز حکایت از این دارد که بخت و اقبال این کانال‌ها در اپلیکیشن پر مخاطب تلگرام بسیار بالا است.

استفاده از تلگرام اگرچه در ماه‌های پیش روندی صعودی داشت، اما در دی‌ماه این روند تشدید شد و بر اساس گزارش‌ آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران، بیشترین استفاده از تلگرام در سال ۹۸ در این ماه رقم خورد به طوری که در هر روز به طور میانگین بازدید مطالب سایر کانال‌های تلگرامی، ۱ میلیارد و ۸۶۶ میلیون بازدید بوده است و از سوی دیگر میزان تولید مطالب کانال‌های تلگرامی نیز به طور میانگین به ۲ میلیون و ۶۷۸هزار مطلب در روز رسیده است.

همه این اطلاعات حاکی از آن است که با افزایش خبرها، استفاده از تلگرام نیز بیشتر شده است و فیلترینگ تلگرام و حذف هاتگرام و تلگرام طلایی در عمل نتوانسته مانع از استفاده از تلگرام گردد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) سال گذشته گزارش داده بود که با وجود فیلترینگ تلگرام در ایران، بیش از ۴۷ درصد کاربران هنوز از این پیام رسان استفاده می کنند. تخمین زده می‌شود حدود ۴۰میلیون کاربر ایرانی مشترک تلگرام باشند.

همچنین باید گفت میزان بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در دی‌ماه بیش از آذرماه بوده است و به صورت میانگین ۵۵۸میلیون بازدید در هر روز بیشتر از ماه قبل بوده.

آنطور که مرکز پردازش داده‌های آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی دانشگاه تهران گزارش داده، بیشترین بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی مربوط به روز ۴ شنبه ۱۸ دی‌ماه و همزمان با حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد و سقوط هواپیمای اوکراینی است. میزان بازدید در این روز ۳.۵میلیارد بوده که از این حیث یک رکورد در سال ۹۸ محسوب می‌شود. ترور سردار قاسم سلیمانی در روز ۱۲ دی‌ماه نیز با بیش ۲.۷۶ میلیارد بازدید، دومین روز پربازدید تلگرام در سال جاری را رقم زده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید