وزیر دفاع آمریکا درباره هواپیمای ساقط شده در افغانستان اظهار نظر نکرد

کدخبر: ۳۲۳۰۳۰
اقتصادنیوز :وزیر دفاع آمریکا درباره هواپیمای ساقط شده این کشور در افغانستان اظهار نظر نکرد و گفت در حال جمع آوری اطلاعات هستند و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،مارک اسپر روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود، افزود: من از شرایط آگاه هستم و در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

خبرنگاری درباره رسوایی اوکراین گیت که وزیر دفاع، وزیر خارجه و جان بولتون درباره توقیف کمک‌های نظامی به اوکراین تبادل نظر داشته اسند، به این بهانه که تنها به یک سوال جواب می دهیم، پاسخ نداد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین روسیه و چین را دو تهدید اصلی آمریکا و فرانسه دانست و بر همکاری واشنگتن و پاریس در مبارزه با داعش و ایجاد ثبات، رفاه و استقلال در عراق تاکید کرد.

اسپر همچنین مدعی شد دو کشور، تهدیدهای ایران را به رسمیت می شناسد و موافقت کردیم که در همکاری با یکدیگر ایران را وارد سازیم که همچون کشوری نرمال رفتار کند.

وی تصریح کرد ما روشن کرده ایم که تهاجمات ایران به نیروها، منافع و متحدان آمریکا تحمل نخواهد شد.

فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه هم گفت ما درباره خاورمیانه و لزوم تداوم مبارزه با داعش تبادل نظر کردیم.

وی درباره عراق هم اظهار کرد: سیاست در عراق پیچیده است اما حضور ما ضروری است و موافقت کردیم که ناتو برای انجام عملیاتش تقویت شود.

وزیر دفاع فرانسه که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دنبال تقویت موقعیت خویش است، درباره ائتلاف ساختگی آمریکا برای امنیت دریایی هم گفت ما تاکید کردیم که امنیت دریایی در خلیج (فارس) باید با همکاری نزدیک انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید