یورش نظامیان اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی +فیلم

کدخبر: ۳۲۳۲۶۷
اقتصادنیوز؛ نیروهای پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز جمعه به مسجدالاقصی یورش برده و به سمت هزاران نمازگزار فلسطینی گلوله پلاستیکی شلیک کردند.
یورش نظامیان اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی حدود ۱۰ نمازگزار را زخمی کرده و سه نفر دیگر را در صحن‌های مسجدالاقصی بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست همچنین با توقیف چند اتوبوس‌ حامل نمازگزاران فلسطینی، مانع از رسیدن آن‌ها به مسجدالاقصی شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی«صفا»، جمع کثیری از فلسطینیان بامداد امروز جمعه برای اقامه نماز صبح عازم مسجدالاقصی و حرم شریف ابراهیمی در الخلیل شدند.

فلسطینیان امروز را «جمعه خشم» برای مخالفت با «معامله قرن» نامیده‌اند و در حالی‌که شعار «جانم فدای مسجدالاقصی» سر می‌دادند وارد این مکان مقدس شدند.

همچنین مساجد کرانه باختری نیز امروز شاهد خیل عظیم نمازگزاران بود.

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین از مردم فلسطینیان برای برگزاری تظاهرات گسترده در مخالفت با «معامله قرن» دعوت کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (۸ بهمن ماه) در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد. 

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده  و قدس شرقی و غربی پایتخت دولت اسرائیل در نظر گرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید