معرفی 10 خودروی لوکس سال 2020 +تصاویر

کدخبر: ۳۲۳۲۹۲
اقتصاد نیوز:اولین گیربکس اتوماتیک تولیدی برای خودرو در سال 1940 تولید شد. این گیربکس که هیدراماتیک مبدل گشتاور بود توسط اولدزموبیل تولید شده بود.
معرفی 10 خودروی لوکس سال 2020 +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پدال،هم‌اکنون گیربکس‌های اتوماتیک محبوبیت زیادی داشته و نمونه‌های دوکلاچه آن‌ها نرم و سریع است. این گیربکس‌ها به حدی دقیق برنامه ریزی شده‌اند که نیازی به گیربکس‌های دستی وجود ندارد. تا چند سال پیش گیربکس‌های دستی به خاطر مصرف سوخت کمتر خود در مقایسه با نسخه‌های اتوماتیک شناخته می‌شدند اما حالا چنین چیزی وجود ندارد و تنها مزیتی که برای گیربکس‌های دستی ذکر می‌کنند ارتباط بیشتر بین راننده و خودرو یا همان لذت رانندگی است.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز هم گیربکس‌های دستی را دوست دارند و می‌خواهید یک خودروی لوکس هم بخرید می‌توانید گزینه موردعلاقه خود را از لیست زیر انتخاب کنید.

  • استون مارتین ونتیج AMR

اگر خواهان خودرویی هیجان‌انگیز هستید و گیربکس دستی می‌خواهید باید قید محصولات لامبورگینی، فراری و مک لارن را بزنید؛ اما استون مارتین با ونتیج AMR خود نگاهی دوباره به تاریخی 107 ساله داشته و از گیربکس 7 سرعته دستی استفاده کرده است. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری ونتیج حاصل تلاش‌های مرسدس-ای ام جی بوده ولی گشتاور آن کاهش یافته است. گشتاور خودرو در دنده‌های اول و دوم کمی محدود شده تا از هرزگردی چرخ ها جلوگیری شود.

  • ب ام و سری 2/M2

ب ام و همچنان می‌خواهد برندی موردعلاقه طرفداران بماند و سری 2 محصولی برجسته برای انجام این مأموریت است. این خودرو ابعادی در حد سری 3 کد E46 داشته اما خب چسبندگی، قدرت و هندلینگ آن در روزگار مدرن امروزی جایگاه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید مدل‌های 230i یا M240i کوپه و کانورتیبل را با گیربکس دستی سفارش دهید. اگر خواهان مزیت قدرت بیشتر و شاسی متوازن هستید باید M2 را انتخاب کنید که به پیشرانه 6 سیلندر 405 اسبی و گیربکس 6 سرعته دستی مجهز است.

  • ب ام و سری 4/M4

اگر سری 2 را خودروی کوچکی می‌دانید پس سری 4 دیفرانسیل عقب یا گل سرسبد این خانواده یعنی M4 را انتخاب کنید و از گیربکس دستی آن‌ها لذت ببرید. نیروبخش 430i پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 248 اسب بخار است که با این نوع گیربکس در دسترس می‌باشد. مدل 440i دو سیلندر بیشتر داشته و قدرتش به 326 اسب بخار می‌رسد؛ اما M4 به عنوان یک کوپه پرفورمنس جدی قدرت 425 اسبی داشته و گیربکس دستی نیز در دسترس می‌باشد.

  • جنسیس G70

این خودرو در روی کاغذ رقیب جدی ب ام و سری 3 بوده و ما پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی G70 را دوست داریم. متأسفانه گیربکس دستی با این پیشرانه جفت نمی‌شود و اگر خواهان سه پدال باشید باید پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مشترک با کیا استینگر را انتخاب کنید. این پیشرانه قدرت 255 اسبی داشته و گفته می‌شود در سال آینده جای خود را به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوی 290 اسب بخاری خواهد داد. خبر بد اینکه تنها گیربکس در دسترس برای این خودرو احتمالاً از نوع 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک خواهد بود.

  • لوتوس اوورا GT

اوورا GT جایگزین اوورا 400 و اوورا 410 شده است. همراه پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری سوپرشارژردار که قدرت 416 اسبی دارد می‌توانید گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک را انتخاب کنید. این خودرو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه‌ای داشته که با انتخاب گیربکس دستی اندکی بالاتر می‌رود اما این گیربکس برای لذت بردن از رانندگی طراحی شده است.

  • مینی هاردتاپ/کانورتیبل/کلابمن/کانتری من

مینی برای مدل سال 2020 محصولات خود گیربکس دستی را بازگردانده است. مدل‌های هاردتاپ و کانورتیبل اول از همه پذیرای گیربکس دستی خواهند بود و در ماه جولای هم دو خودروی دیگر از آن استفاده خواهند کرد. تا آن زمان می‌توانید این خودروها را با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک یا 7 سرعته اتوماتیک جدید برای کانتری من و کلابمن سفارش دهید.

نسخه‌های پرفورمنس این خودروها فاقد گیربکس دستی خواهند بود. مینی در مدل‌های جان کوپر ورکس کانتری من و کلابمن و همچنین کوپر GP جدید از گیربکس اتوماتیک استفاده خواهد کرد تا از ارائه بهترین پرفورمنس مطمئن شود.

  • پورشه 718 باکستر و کیمن

پورشه همیشه به لذت رانندگی فکر می‌کند و خودروهای پایه 718 را با گیربکس دستی هم عرضه می‌کند. شما می‌توانید باکستر یا کیمن را با این نوع گیربکس سفارش دهید. شما برای وجود تجهیزاتی که در خودروهای دیگر به‌صورت استاندارد وجود دارند باید بهایی بپردازید اما قطعاً درباره فرمان دقیق و هندلینگ چابک این خودروها انتقادی نخواهید داشت. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 300 اسبی نیز بسیار هیجان‌انگیز است.

  • پورشه 911 کررا S و 4S

پورشه با معرفی نسل جدید 911 کررا S و 4S به دنبال جلب نظر طرفداران گیربکس‌های دستی است. با گیربکس دستی می‌توانید پکیج اسپورت کرونوی 2720 دلاری، حالت اسپورت، دسته‌موتورهای فعال و حالت هماهنگی دور موتور خودکار را انتخاب کنید. مدل‌های دستی 911 همچنین با دیفرانسیل لغزش محدود هم عرضه می‌شوند.

  • فولکس‌واگن گلف GTI/R

تقریباً نیمی از فروش مدل‌های گلف GTI و R در سال 2019 به مدل‌های دستی اختصاص داشته است. این خبری بسیار خوب برای طرفداران گیربکس دستی بوده است. GTI یک خودروی عالی با فضای مناسب کابین و پیشرانه 2 لیتری 228 اسبی جذاب است.

اما گلف R خروجی 288 اسبی داشته و تجربه رانندگی متمایزی را ارائه می‌کند زیرا از سیستم چهار چرخ محرک هالدکس استفاده می‌کند. این خودرو با وجود گیربکس دستی هم شتاب زیر 5 ثانیه را ثبت می‌کند.

  • فولکس‌واگن جتا S/GLI

ما سواری این خودرو را دوست داریم. مدل پایه جتا S با گیربکس دستی عرضه می‌شود اما برخلاف جتا GLI فاقد همان پیشرانه گلف GTI است. بجای آن پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری که قدرت 147 اسب بخاری دارد در دل جتا S جای گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید