فروش غیر قانونی اطلاعات کاربران

کدخبر: ۳۲۳۴۲۱
اقتصاد نیوز:دست کم یکی از اپراتورهای بزرگ آمریکا به صورت غیرقانونی اقدام به فروش اطلاعات مکانی کاربران کرده است.
فروش غیر قانونی اطلاعات کاربران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) در گزارشی به کنگره تاکید کرده که بر اساس بازرسی های این کمیسیون حداقل یکی از اپراتورهای آمریکایی سرشناس در ازای دریافت پول اقدام به افشای اطلاعات جغرافیایی کاربران کرده است. به گفته «اجیت پای»، رییس FCC این اپراتور (یا اپراتورها) با فروش اطلاعات قوانین فدرال را زیر پا گذاشته اند و باید خود را برای اقدامات متقابل این کمیسیون آماده کنند.

دو سال قبل رسانه ها از فروش داده های مکانی بلادرنگ کاربران توسط اپراتورها پرده برداشتند. این گزارش ها نشان می داد اطلاعات محرمانه کاربران دست به دست می چرخد چرا که خریداران این داده ها در مراحل بعد آنها را به طرف های دیگری می فروختند.

پس از این ماجرا هر ۴ اپراتور اصلی آمریکا متعهد شدند که قید فروش داده های مکانی را بزنند، حالا اما مشخص شده که برخی از آنها به این وعده پایبند نبوده و قوانین فدرال را زیر پا گذاشته اند. این قانون شکنی خشم نمایندگان را برانگیخته و «فرانک پالن»، رییس کمیته بازرگانی و انرژی کنگره در این باره گفته است:

ما به دقت مراقبیم که کمیسیون فدرال ارتباطات قانون شکنان را تنبیه کرده و به آنها اجازه ندهد قسر در بروند

«جسیکا روزن ورسل»از اعضای کمیسیون FCC که در سال های گذشته قانون شکنی اپراتورها در این زمینه را زیر ذره بین برده، تاخیر FCC در پی بردن به این مساله واضح را شرم آور خوانده است. به گفته وی فروش اطلاعات مکانی کاربران با دقت چند صد متر توسط واسطه های مرموز اصلا قابل قبول نیست.

انجمن صنایع ارتباطات بی سیم آمریکا و چهار اپراتور اصلی آمریکا که شامل AT&T، ورایزن، T-Mobile و اسپرینت می شود، در این باره سکوت کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید