تعداد کاربران ویندوز 10 ، میلیاردی شد

کدخبر: ۳۲۳۴۴۸
​اقتصاد نیوز:تعداد کاربران ویندوز 10 مایکروسافت (Microsoft Windows 10) از مرز 1 میلیارد عبور کرد. کارشناسان معتقدند٬ بازنشستگی ویندوز 7 و امکان مهاجرت رایگان به نسخه‌ی جدیدتر تاثیر به سزایی در دستیابی به این تعداد کاربر داشته است.
تعداد کاربران ویندوز 10 ، میلیاردی شد

به گزارش اقتصاد نیوز، مایکروسافت پس از دو سال اعلام کرد که از مرز ی میلیارد کامپیوتر تجهیز شده به ویندوز 10 گذر کرده است. علیرغم این تاخیر٬ حدس اینکه ویندوز ۱۰ پرکاربرترین سیستم عامل دسکتاپی در جهان بوده و خیلی جلوتر از مک او اس و لینوکس است٬ کار سختی نبود.

در سپتامبر گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرده بود 900 میلیون کاربر در سراسر جهان ویندوز 10 را به صورت رسمی روی کامیوترهای خود نصب کرده‌اند. رسیدن به این هدف فقط 5 ماه طول کشید و این اطلاعیه‌ی رسمی توسط سایت ایتالیایی مایکروسافت اعلام شد. امروز٬ می‌توان به صورت رسمی گفت که ویندوز ۱۰ روی یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان نصب شده است.

به مناسبت دستیابی به این تعداد کاربر٬ سایت ایتالیایی مایکروسافت یک میلیارد تشکر را به همراهان خود اهدا کرده است. ما به خاطر میاوریم زمانی که ویندوز 10 در سال 2015 منتشر شد٬ مایکروسافت پیش‌بینی کرده بود طی 2 تا 3 سال٬ تعداد کاربران این سیستم عامل میلیاردی شود. علیرغم موفقیت‌های این سیستم عامل٬ غول ردموندی در سال 2017 ادعای خودش را پس گرفت و اعلام کرد که در حال حاضر فقط 500 میلیون کاربر از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

اما حالا تعداد کاربران ویندوز 10 به این میزان رسیده است: ما در مورد مقیاس «میلیارد» صحبت می‌کنیم. این آماریست که اعلام شده و اگر ما به اطلاعیه‌ی رسمی مایکروسافت در سال 2015 توجه کنیم٬ می‌بینیم که این شرکت علاوه بر کامپیوترها و تبلت‌های هیبرید سری سرفیس خود٬ کنسول بازی ایکس باکس وان و نسخه‌های مختلف آن (ایکس باکس وان S و ایکس باکس وان X) را نیز در این آمار محاسبه کرده است؛ زیرا این کنسول از پلتفرم ویندوز 10 مایکروسافت بهره‌مند است. مایکروسافت حتی تلاش کرد ویندوز 10 را در قالب Windows 10 Mobile به گوشی‌های هوشمند نیز بیاورد٬ اما تعداد کاربرانی که از تلفن‌های هوشمند ویندوزی استفاده می‌کنند رو به کاهش است و البته تصور می‌کنیم که تعداد آن‌ها روی تعداد کاربران کلی ویندوز ۱۰ تاثیر زیادی هم نداشته باشد.

بی‌شک نمی‌توان نقش بازنشسته کردن ویندوز ۷ توسط مایکروسافت در به دست آمدن این تعداد کاربر را کتمان کرد. به خصوص وقتی درمیابیم که کاربران نسخه‌ی اورجینال این سیستم عامل به صورت رایگان می‌توانند به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند. به طور کلی٬ مایکروسافت برای تسریع بخشیدن پذیرش سیستم عامل خود همه کاری می‌کند. چه کسی می‌داند٬ ممکن است طی سالیان آینده این تعداد کاربران از مرز 2 میلیارد نفر نیز گذر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید