حاشیه‌های افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین؛معترضان: ما اعتراض داریم

کدخبر: ۳۲۳۷۳۴
اقتصادنیوز: بهره برداری از زیرگذر و تونل استاد معین توسط شهردار تهران صبح امروز دوشنبه مورد اعتراض گروهی از افراد قرار گرفت که معتقد بودند یک طرفه افتتاح شدن این پروژه، مشکلاتی برای عده ای از شهروندان به همراه دارد.
حاشیه‌های افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین؛معترضان: ما اعتراض داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، افتتاح و بهره برداری از زیرگذر استاد معین مسیر شمال به جنوب صبح توسط پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس و برخی اعضای شورای شهر انجام شد.

پس از بریدن روبان این طرح توسط  شهردار تهران، عده ای که شمار آنها حدود ۲۰ نفر بود، به صورت هماهنگ شعارهای «جاده یک طرفه نمی خوایم نمی‌خوایم» و «ما اعتراض داریم» سردادند و در تلاش برآمدند تا مانع بهره برداری از مهمترین پروژه مدیریت دوره کنونی مدیریت شهری پایتخت شوند.

شهردار تهران اما با آرامش با آنان سخن گفت و به آنها قول داد در کوتاهترین زمان ممکن، این زیرگذر دو طرفه خواهد شد.

معترضان معتقد بودند شمال به جنوب بودن این زیرگذر حجم چندانی از بار ترافیکی این منطقه نمی کاهد زیرا بیشترین مشکل ترافیکی آن در مسیر جنوب به شمال است.

فردی که خود را شورایار محله استادمعین معرفی کرد، در میان معترضان بود و به عنوان نماینده آنان، با شهردار صحبت کرد.

یکی از ساکنان محله در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بار ترافیکی این منطقه بیشتر از جنوب به شمال است، نه شمال به جنوب  زیرا کسانی که نمی خواهند به سمت میدان آزادی بروند و بار ترافیکی آن ناحیه را تحمل کنند، با دو طرفه بودن این مکان، می توانند دسترسی بهتری به بزرگراه های محمدعلی جناح و شیخ فضل الله نوری داشته باشند.

شهردار تهران و اعضای شورای شهر پس از بهره برداری از پروژه و گفت وگو با معترضان، با آرامش منطقه را ترک کردند.

کارشناسان می گویند  تونل و زیرگذر ۷۰۰ متری استاد معین نقش موثری در کاهش ترافیک و تسهیل تردد خودروها در یکی از مهمترین معابر غرب پایتخت در خیابان آزادی خواهد داشت.

ویژگی پروژه مذکور  فعالیت در عمق چهار متری خیابان آزادی و نیم متری سقف مترو بوده است؛ یعنی بدون اینکه فعالیت خط چهار مترو متوقف شود، پروژه در عمق چهار متری خیابان آزادی، ساخته شده است.

اجرای این پروژه با هدف برقراری ارتباط میان خیابان های استاد معین و شهید اکبری در دو سوی خیابان آزادی و مرز مناطق ۹ و ۲ شهرداری تهران از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود و برای اجرای آن حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید