ساخت گوشی موبایل به نام سلطان مواد مخدر جهان !

کدخبر: ۳۲۳۹۱۷
اقتصاد نیوز:«روبرتو اسکوبار»، برادر «پابلو اسکوبار»، از مشهورترین خلافکاران تاریخ که با معرفی نخستین گوشی تاشوی خود به اپل و سامسونگ اعلان جنگ کرده بود، حالا از نسخه دوم و بهینه تر این گوشی رونمایی کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو؛ این گوشی با نام «پابلو اسکوبار فولد ۲» در کنار اسم عجیبش از نظر طراحی هم کپی گوشی تاشوی سامسونگ با نشان کمپانی اسکوبار است. روبرتو که ظاهرا خوی مبارزه طلبی برادرش را در خود دارد، صراحتا در سایت کمپانی از این گوشی به عنوان قاتل واقعی گلکسی فولد نام برده است.

پابلو اسکوبار فولد ۲

 

روی کاغذ این حرف پر بی راه نیست چرا که اسکوبار فولد ۲ همان نمایشگر بیرونی ۴.۶ اینچی، و پنل اصلی ۷.۳ اینچی را دارد. علاوه بر این از سخت افزاری قدرتمند هم بهره می برد با اینحال به مراتب ارزانتر از گلکسی فولد ۲ هزار دلاری است و تنها با بهای ۳۹۹ دلار به دست کاربران می رسد. هرچند کیفیت واقعی این گوشی هنوز محک نخورده و باید دید در عمل چه حرفی برای گفتن دارد.

یکی از معدود تفاوت های اسکوبار فولد ۲ با گلکسی فولد تعداد دوربین های داخلی و بیرونی است که در اسکوبار کمتر از رقیب است. ماژول تصویربرداری داخلی که در سمت راست لبه فوقانی نمایشگر جا خوش کرده، یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی است. روی نمایشگر کوچک بیرونی یک حسگر ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته و دوربین سه گانه اصلی هم متشکل از سه حسگر ۱۲+۱۲+۱۶ است. این در حالی است که در فولد ۲ روی نمایشگر اصلی یک دوربین دوگانه تعبیه شده است.

گفتمان اسکوباری ها بسیار جالب است و از اعتراف به نوشتن از روی دست سامسونگ ابایی ندارند. Olof Gustafsson، مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال هایی در مورد شباهت این گوشی به گلکسی فولد می گوید:

ما چرخ را دوباره اختراع نمی کنیم و مونتاژ دستگاه را به همان شرکت های چینی سپرده ایم که برای سامسونگ کار می کنند. هر کسی می تواند به این شرکت ها مراجعه کرده و یک کپی از گلکسی فولد را با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار خریداری کند.

پردازش داده ها در گوشی تاشوی اسکوبار بر عهده چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ قرار دارد و در کنار آن ۸/۱۲۸ یا ۱۲/۵۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی قرار گرفته اند. بهای در نظر گرفته شده برای مدل های ۸ و ۲۱ گیگابایتی به ترتیب ۳۹۹ و ۵۴۹ دلار اعلام شده است.

عرضه پابلو اسکوبار فولد ۲ از اواخر سال جاری آغاز می شود و در فاز اول تولید حداکثر ۲۰۰ هزار نسخه از این گوشی تاشو به تولید می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید