شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان: در تهران لیست انتخاباتی نمی‌دهیم

کدخبر: ۳۲۳۹۵۲
اقتصادنیوز : شورای عالی سیاست­گذاری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف ایران

ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و یکمین سالگرد استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را تبریک عرض می­کنیم.

یاد شهدای گرانقدر را گرامی داشته و در مقابل خانواده­های این عزیزان و جامعه ایثارگران سرتعظیم فرود می‌آوریم.

اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم ضمن دعوت از عموم مردم عزیز جهت شرکت پر شور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن نکات زیر را به استحضار می‌­رسانیم:

۱- به همه آحاد ملت بویژه اصلاح طلبان ایران اسلامی توصیه می‌کنیم با مشارکت جدی و موثر در انتخابات دوم اسفند به مانند گذشته نسبت به استیفاء حق و وظیفه خود در شکل گیری مجدد مجلس شورای اسلامی و ناامید کردن بدخواهان از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

۲- به باور ما صندوق رای علی‌رغم کاستی‌های فرارو، تنها راه اصلاح امور کشور و تامین کننده استقلال، توسعه همه جانبه و رفع تهدیدات گوناگون علیه کشور و منافع و امنیت ملی است.

۳- شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی به نمایندگی احزاب و سایر ظرفیت‌های این جریان ریشه‌دار انقلاب، از مدت ها قبل با صرف صدها ساعت نفر وقت کارشناسی، تشکیل ۳۳ نشست عمومی، تشکیل کارگروه‌­ها و تعیین راهبردها، سیاست­‌ها، شاخص‌­ها و فعال کردن ستاد مرکزی انتخابات، از همه توان و توشه خویش برای نقش آفرینی موثر و کارامد در این عرصه استفاده می­‌کند.

۴- بر اساس نتایج کنونی برآمده از فرایند بررسی و رسیدگی به صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب حوزه‌های انتخابیه از سوی هیات های اجرایی، نظارت و شورای محترم نگهبان، متاسفانه عمده دبیران کل احزاب و چهره‌های نام آور ما در اکثر حوزه‌های انتخابیه به گونه‌ای رد صلاحیت شده اند که امکان حضور کاندیداهای این جبهه به صورت کامل در سطح ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور فراهم نیست و امکان رقابت عادلانه برای جریان ریشه‌­دار اصلاح طلب میسر نمی‌­باشد.

۵- در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس، عمده­ ظرفیت و فرصت حضور احزاب و شخصیت‌های نام آشنا از این جبهه گرفته شده است. با این شرایط هرگونه تصمیم احزاب عضو که امکان رقابت حداقلی در این حوزه برای آنان باقیمانده است مورد احترام بوده و حق قانونی آنهاست تا با نام و عنوان خود از کاندیدای مورد نظر خود حمایت نمایند.

۶- در اجرای راهبرد مصوب مبنی بر معرفی نامزدهای واجد معیارهای مصوب شورای عالی در سایر نقاط کشور، از شوراهای اصلاح طلبان استان­ها تقاضای می­‌کنیم متناسب با واقعیات صحنه‌­های رقابت، راسا و به صورت اقتضایی نسبت به معرفی نامزدها و کمک به حضور پررنگ مردم در رویداد مهم انتخاباتی پیش رو نهایت سعی و تلاش خود را مبذول دارند.

بدیهی است نامزدهای معرفی شده توسط شوراهای استانی مورد حمایت شورای عالی خواهند بود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید