تانکر ترکرز از موفقیت ایران در دورزدن تحریم نفتی گزارش داد؛ صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام

کدخبر: ۳۲۴۲۴۵
اقتصادنیوز؛ اطلاعات تازه منتشر شده از سوی وبسایت شرکت ردیابی تانکرهای نفتی (Tankertrackers) نشان می‌دهد که به رغم تحریم‌های گسترده آمریکا علیه ایران، در حال حاضر تهران توانسته است به آمار صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به بازار جهانی دست یابد.
تانکر ترکرز از موفقیت ایران در دورزدن تحریم نفتی گزارش داد؛ صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از Intellinews؛ با توجه به اطلاعاتی که شرکت TankerTrackers از ماهواره‌‌های رصد تانکر‌های نفتی دریافت کرده است، ایران علی‌رغم فشارها و تهدیدات آمریکا توانسته صادرات نفت خود را تا نزدیک به یک میلیون بشکه مدیریت کند.

این شرکت، که نظارت بر حرکات تانکر‌های نفت و گاز در دریاهای آزاد، می‌نویسد: فعالیت تانکر‌های انتقال نفت خام ایران در ماه ژانویه 2020 نشانگر صادرات روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت است.

رویترز در اواسط ژانویه، با استناد به داده Refinitiv، ارزیابی کرد که نفت خام و میعانات صادرات ایران به تازگی به 400هزار بشکه در روز رسیده که در مقایسه با ماه می سال 2018 (پیش از خروج آمریکا از برجام) که 2.8 میلیون بشکه نفت از ایران صادر می‌شد، کاهش چشمگیر داشت.

سمیر مدنی، یکی از بنیانگذاران تانکرترکرز به IntelliNews می‌گوید که ایرانی ها و شرکت های خارجی، نفت خام ایران را به مقاصد مختلفی از جمله شرق آسیا و دریای مدیترانه صادر می‌کنند.

بازگشت قدرتمندانه صادرات نفت خام ایران در طول ژانویه سال جاری صورت گرفته که دو برابر شدن صادرات نفت خام ایران تا رقم یک میلیون بشکه در روز را نشان می‌دهد.

بخش اعظم کشتی‌های خارجی تا حد زیادی تحت معافیت تحریمی بودند [که قبلا به تعداد انگشت شماری از واردکنندگان نفت ایران اعطا شده بوده] اما این معافیت در ماه آوریل گذشته منقضی شد. بین 7 تا 10 % درصد از این نفت در روزها و هفته‌های آینده از طریق کانال سوئز به سوریه می‌رسد و مابقی به شرق دور می‌رود یا به معامله‌گران نفتی تحویل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید