۳۴ ماهواره اینترنتی امروز به فضا فرستاده شدند

کدخبر: ۳۲۴۲۴۶
اقتصادنیوز: ۳۴ ماهواره اینترنتی شرکت "وان‌وب" بامداد امروز با موشک "سایوز" به فضا رفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز،  یک موشک "سایوز" (Soyuz) که حامل ۳۴ ماهواره شرکت انگلیسی "وان‌وب" (OneWeb) بود، بامداد امروز به فضا رفت. پرتاب این موشک، از پایگاه فضایی "بایکونور" (Baikonur) در قزاقستان صورت گرفت.

موشک سایوز که راه‌اندازی آن توسط شرکت فرانسوی "آریان‌اسپیس" (Arianespace) صورت گرفته، ۳۴ ماهواره را با خود به فضا برد تا پس از پرتاب، هر کدام در مدار اجرایی مورد نظر قرار بگیرند.

شرکت وان‌وب در بیانیه‌ای که به مناسبت پرتاب این موشک منتشر شد، گفت: ما امروز از پرتاب این ۳۴ ماهواره، بسیار هیجان‌زده هستیم. این یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود و هدف نهایی ما این است که با کمک این ماهواره‌ها، یک شبکه گسترده به وجود آوریم که خدمات اینترنتی مورد نیاز ساکنان سراسر جهان را تامین کند.

پرتاب امروز، در واقع دومین پرتاب برای وان‌وب است اما نخستین موفقیت بزرگ در نوع خود برای این شرکت به شمار می‌رود.

وان‌وب قصد دارد با گسترش این شبکه اینترنتی، تا سال ۲۰۲۱ امکان اتصال به اینترنت را برای همه مردم و در هر مکانی فراهم کند.

شرکت‌های بسیاری سعی دارند در فراهم کردن امکان دستیابی به اینترنت با کمک ماهواره‌ها، با یکدیگر رقابت کنند. نام‌های تجاری مشهوری مانند "ایلان ماسک" (Elon Musk) و "جف بزوس" (Jeff Bezos) نیز از کسانی هستند که برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

هدف "گرگ وایلر" (Greg Wyler)، بنیان‌گذار وان‌وب، این است که در سال جاری، ۶۴۸ ماهواره را به مدار زمین پرتاب کند و به استفاده تجاری از آنها بپردازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید