محکومیت مقام امنیتی سابق کره‌جنوبی به هفت سال زندان

کدخبر: ۳۲۴۲۹۳
یکی از روسای سابق سازمان جاسوسی کره جنوبی روز جمعه به اتهاماتی از جمله استفاده از پول مالیات دهندگان به منظور مداخله سیاسی به نفع دولت محافظه کار وقت، به هفت سال حبس محکوم شد.
محکومیت مقام امنیتی سابق کره‌جنوبی به هفت سال زندان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وون سی-هون Won Sei-hoon که 69 سال دارد و از سال 2009 تا سال 2013 ریاست "سرویس ملی اطلاعات" را برعهده داشت، به غیرنظامیان پول پرداخته است تا مطالب مثبت در اینترنت درباره دولت منتشر کنند.
دادگاه ناحیه مرکزی سئول اعلام کرد در دوران مسئولیت وون، این سازمان "اعتماد شهروندان را از دست داد" و نقش این دستگاه برای حفظ امنیت ملی نیز "به طور جدی آسیب دید".
دادگاه افزود این فرد علاوه بر زندانی شدن، امتیازات و جایگاه دولتی خود را از دست می‌دهد.
وون در 9 مورد اتهامی از سال 2017 تا سال 2018 از جمله استفاده از منابع مالی سرویس ملی اطلاعات برای پرداخت رشوه به لی میونگ-باک رئیس جمهور محافظه کار سابق و به خدمت گرفتن غیرنظامیان برای تولید محتوای آنلاین به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی به نفع دولت لی، مجرم شناخته شد.
وی به طور جداگانه در سال 2018 در ارتباط با دستور دادن به مقامات سرویس ملی اطلاعات برای تبلیغات آنلاین علیه رقیب اصلی پارک گون-هه رئیس جمهور محافظه کار مخلوع در انتخابات سال ۲۰۱۲, به چهار سال حبس محکوم شد.
پارک در آن انتخابات، مون جه-این چپ گرا را، که سال 2017 پس از استیضاح پارک در ارتباط با رسوایی فساد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، شکست داد.
سازمان جاسوسی کره جنوبی اغلب به سوءاستفاده از قدرت خود برای مداخله در امور سیاسی در دوران پارک و لی، دو رئیس جمهور محافظه کار سابق، متهم شده است.
لی، که از سال 2008 تا سال 2013 در قدرت بود، سال 2018 به اتهاماتی از جمله ارتشاء و اختلاس مجرم شناخته و به 15 سال حبس محکوم، ولی پارسال به قید وثیقه آزاد شد.
پارک نیز در حال گذراندن دوره 32 سال حبس خود است و به جرم ارتشاء و سوءاستفاده از قدرت میلیون‌ها دلار جریمه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید