وزارت دفاع ترکیه:

به ارتش سوریه پاسخ قدرتمندانه می‌دهیم

کدخبر: ۳۲۴۳۸۷
اقتصادنیوز؛ همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در ادلب که آخرین پناهگاه تروریست‌های «جبهه النصره» است، آنکارا امروز یک بار دیگر به دمشق درباره «پاسخ‌ قدرتمند» به نیروهای ترکیه‌ای که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، هشدار داده است.
به ارتش سوریه پاسخ قدرتمندانه می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت دفاع ترکیه در ادامه تهدیدهای آنکارا علیه پاکسازی کامل استان ادلب از وجود تروریست‌ها، امروز شنبه درباره «پاسخ‌ قدرتمند» این کشور به هر گونه حمله به نیروهای ترکیه‌ای حاضر در سوریه هشدار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه در یک اظهارنظر تازه درباره تحولات سوریه، نیروهای دمشق را به مواجه شدن با «پاسخ مستحکم» آنکارا تهدید کرده است.

طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، این کشور در صورت هرگونه حمله جدید توسط ارتش سوریه به نیروهای ترکیه‌ای در خاک سوریه، با استناد به اصل دفاع از خود، پاسخی مستحکم خواهد داد.

هشدار این وزارتخانه در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر به موازات پیشروی‌های ارتش سوریه در تسلط بر مناطق تحت تسلط تروریست‌ها در استان ادلب، ترکیه به بهانه دفاع از نیروهای خود در سوریه، دست به برخی حملات علیه نیروهای سوری زده است.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه (دیروز) در ادامه مخالفت‌های این کشور با عملیات ارتش سوریه ضد گروه‌های تروریستی در استان ادلب گفته بود: «ما حملات [ارتش] سوریه [در ادلب] را متوقف می‌کنیم، نه به این دلیل که سربازان ما را هدف قرار دادند، بلکه به این دلیل که در حال تبدیل شدن به تهدید و خطر هستند».

مقام‌های سوریه ضمن رد مواضع و تهدیدهای ترکیه و تاکید بر اینکه حضور نیروهای ترکیه در سوریه، «اشغال‌گری» است، از عزم دمشق برای پاکسازی کل سوریه از وجود تروریست‌ها خبر داده‌اند.

بر همین اساس، «دیدبان حقوق بشر سوریه» ضمن اذعان به تسلط ارتش سوریه بر مسیر «ام-۵» در استان ادلب، خبر داد ۳۰ کیلومتر باقی مانده تا کل این بزرگراه از حلب تا دمشق به صورت کامل آزاد شود. مسیر حلب-دمشق معروف به «ام-۵» طولانی‌ترین جاده در سوریه به طول ۳۵۶ کیلومتر است.

ارتش سوریه همچنین از شرق استان ادلب به سمت جنوب استان حلب در حال پیشروی است و چند روستا و شهرک را در شمال‌شرق شهر تازه آزاد شده «سراقب» تا جنوب حلب آزاد کرده است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید