رکورد گرما در قطب جنوب

کدخبر: ۳۲۴۴۱۸
اقتتصاد نیوز:براساس اخبار منتشر شده قطب جنوب داغ‌تر از گذشته و در شمار مناطقی قرار می‌گیرد که به شدت تحت تأثیر گرمایش زمین است.
رکورد گرما در قطب جنوب

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، براساس اخبار منتشر شده قطب جنوب داغ‌تر از گذشته است و در شمار مناطقی قرار می‌گیرد که به شدت در حال گرم  شدن است.

در حال حاضر دمای هوا در شبه جزیره‌ای واقع در شمال قطب جنوب به ۱۸.۳ درجه سانتیگراد رسیده است؛ یک ایستگاه تحقیقاتی آرژانتینی این عدد را به عنوان دمای این جزیره ثبت کرده و در صورت تأیید سازمان جهانی هواشناسی قطب جنوب برای گرم شدن رکورد زده است. 

زمین به تازگی گرم‌ترین ژانویه خود را در تاریخ ثبت کرد و سال ۲۰۱۹ به عنوان دومین سال گرم سیاره زمین ثبت شد.

ایستگاه تحقیقاتی آرژانتینی که «اسپرانزا» نام دارد در شبه جزیره‌ای در شمال قطب جنوب قرار دارد. طبق اطلاعات سازمان جهانی هواشناسی، آب وهوای این شبه جزیره طی نیم قرن گذشته حدود ۳ درجه سانتیگراد گرم شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی جهانی نیز این شبه جزیره  واقع در قطب جنوب (نوک شمال غربی در نزدیکی آمریکای جنوبی) جزء سریع‌ترین مناطقی است که در اثر گرم شدن کره زمین واکنش نشان داده است.

داده‌های موجود حاکی از آن است از سال ۱۹۷۹ تاکنون، مقدار یخ از دست رفته در صفحه یخ قطب جنوب حداقل ۶ برابر افزایش یافته است.

این روند به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت، زیرا محققان می‌گویند که کره زمین سریع‌تر از آنچه تصور می‌شود در حال گرم شدن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید