راه‌های آذربایجان شرقی بسته شد؛ تعطیلی مدارس در این استان

کدخبر: ۳۲۴۴۶۳
اقتصادنیوز: بارش برف و کولاک و وزش باد شدید موجب مسدود شدن راه های روستایی و تعطیلی مدارس برخی شهرستان های آذربایجان شرقی شد.

به گزارش اقتصادنیوز فرماندار چاراویماق روز یکشنبه به ایرنا گفت: وزش باد شدید و برف و کولاک راه ۲۰۰ روستای چاراویماق را مسدود و برق ۷۰ روستا را قطع کرد.

صابر تقویمی افزود: با وجود تلاش زیاد کارکنان اداره برق و راهداری متأسفانه برق این روستاها هنوز وصل نشده و کمبود تجهیزات راهداری اجازه بازگشایی مسیرهای محاصره شده در برف را نمی دهد.

تقویمی افزود: اتصالات شبکه خطوط برق این روستاها قطع شده وامکان وصل مجدد در این هوای نامساعد وجود ندارد.

وی از مسئولان استانی خواست تا با ارسال امکانات و تجهیزات لازم به این شهرستان محروم، در کمک رسانی به برقراری مجدد برق این روستاها و بازگشایی راههای مسدود شده قدم های موثری بردارند.

 تعطیلی مدارس 

در همین حال اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد که مدارس شهرها و مناطق زیر امروز یکشنبه به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

در منطقه چاراویماق
کلیه مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل و در شهر، مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل و دوره‌های اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

در منطقه بستان آباد
کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در هریس
کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

در منطقه ملکان
کلیه مدارس روستاهای شورجه، قوشقیه، آرپادرسی، قوشبلاغ، قوزلو، طورآغای، زمان آباد، باباقاضی، ایگده لوی بزرگ، ایگده لوی کوچک، باباکلک، هپی بلاغی، ساروقیه، اوج بلاغ، پرچین بلاغ، آغجه مشهد، لیلی داغی، قوزچی اولن در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در نظرکهریزی
کلیه مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در منطقه مراغه
همه مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل و در شهر، مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل و دوره‌های اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

در عجب شیر
مدارس استثنائی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه روستاهای هرگلان، آلمالو، یایچی، چهاربرود، قوزلوجه، باراز، ینگجه و تجرق شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در تیکمه داش
کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید