تصمیم دولت برای برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی

کدخبر: ۳۲۴۵۲۶
اقتصاد نیوز:پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، "محمدصادق قاضی‌زاده" رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: ورود به حوزه برقی‌سازی نقلیه عمومی، فرصت خوبی است و با همکاری موثرتر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت وزارت نیرو در این زمینه توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این نگاه در صنعت برق ایجاد شده است که خودرو برقی مشکلی برای شبکه نیست و یک فرصت برای شبکه است، افزود: یک بار مدیریت پذیر و یک مبحث استثنایی در مبحث تاب‌آوری شبکه و اینکه در بحران‌های بلایای طبیعی در موقعیت تزریق انرژی به شبکه می‌تواند یک فرصت باشد.

رئیس پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو این رویکرد را دارد و محققان پژوهشگاه نیرو در مرکز توسعه فناوری خودروهای برقی به‌طور جدی بر این موضوع متمرکز هستند.

"منوچهر منطقی" دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانش علمی و فنی برای ساخت خودروهای برقی را داریم و امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و حمایت ارگان‌های دولتی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی خودروهای برقی فرهم شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر دو موضوع زیرساخت‌ها و استانداردها عنوان کرد: ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها و ایده پردازان این حوزه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت نیرو و اجرای تفاهم‌نامه زیرساخت‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فراهم شود.

منطقی گفت: با توجه به کارهای ریشه‌ای که در وزارت نیرو و مجموعه پژوهشگاه نیرو انجام شده است، به‌نظر می‌رسد زیرساخت‌ها جامع و کامل دیده شده است و مسیر، مسیر موفقی خواهد بود. این ستاد هم در مسیری که در پیش گرفته شده و در هر جا  که لازم است تسریعی در کار باشد حمایت کرده و در کنار پژوهشگاه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید