رونمایی از نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌بر سپاه

کدخبر: ۳۲۴۵۳۰
اقتصادنیوز: آیین رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ با موتور کامپوزیتی «زهیر» و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها، با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سپاه نیوز،‌ آیین رونمایی از  موشک رعد ۵۰۰ با موتور کامپوزیتی «زهیر» و موتور کامپوزیتی فضایی «سلمان» با نازل متحرک به عنوان  نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها،  امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ با نمایش موشک چابک رعد ۵۰۰ از نسل جدید پیشران ها با بدنه غیر فلزی و کامپوزیت رونمایی شد.
استفاده از فناوری بدنه های الیاف کربن قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای۳ هزاردرجه سانتیگراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می کند.
موشک رعد ۵۰۰ از موشکهای نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح ۱۱۰ با بدنه فولادی، با یک دوم وزن اما  ۲۰۰ کیلومتر از افزایش برد برخوردار می باشد.
همچنین نیروی هوافضای سپاه  امروز از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ "بدنه کامپوزیت" و "نازل متحرک" در موشک ، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد.
 با دستیابی به این موفقیت،  ساخت ماهواره برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیر کردن موشک ها به منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک ها فراهم شد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید