کمپین بایدن علیه بوتیجج کلیپ منتشر کرد؛

هجمه تبلیغاتی علیه پدیده انتخاباتی دموکرات‌ها +فیلم

کدخبر: ۳۲۴۵۳۱
اقتصادنیوز؛ به دنبال شگفتی‌سازی پیت بوتیجج در ایستگاه رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیووا، و در آستانه دومین رقابت ایالتی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر، کمپین انتخاباتی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا ویدئویی با هدف مخدوش کردن چهره بوتیجج منتشر کرده است.
هجمه تبلیغاتی علیه پدیده انتخاباتی دموکرات‌ها +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کارزار انتخاباتی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هشت سال ریاست جمهوری «باراک اوباما» یک روز بعد از حضور نامزدهای دموکرات در مناظره ایالت نیوهمپشایر کلیپی علیه «پیت بوته‌جج» نامزد پیشتاز این حزب منتشر کرده و او را فردی بی‌تجربه و فاقد توانایی‌های لازم برای عهده‌دار شدن ریاست جمهوری خوانده است. 

انتشار کلیپ تبلیغاتی علیه بوته‌جج ۳۸ ساله، شهردار سابق شهر «ساوت بند» آمریکا در حالی انجام شده که بایدن نفر دوم دولت اوباما تاکنون نتایج خوبی در کارزار مقدماتی حزب دموکرات برجا نگذاشته است.

براساس آخرین آماری که از انتخابات انجمن‌های حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیووا منتشر شده است، بایدن در رده چهارم قرار دارد و بوته‌جج پیشتاز است.

طبق نتایج انتخابات آیووا، بوته‌جج با کسب ۲۶.۲ درصد آرا و کسب ۱۳ رای الکترال اول شده و برنی سندرز سناتور نام آشنای آمریکایی با ۲۶.۱ دهم درصد آرا و ۱۲ رای الکترال رده دوم را از آن خود کرد. الیزابت وارن دیگر سناتور دموکرات و نامزد این حزب ۱۸ درصد آرای انجمن‌های حزبی آیووا را کسب کرد و سهم جو بایدن ۱۵.۸ درصد بوده است.

در کلیپی که کارزار بایدن علیه بوته‌جج منتشر کرده، ابتدا به اظهارات باراک اوباما در تمجید از بایدن اشاره شده و سپس به دفعات به شهردار سابق ساوت بند در ایالت ایندیانا تاخته است.

در کلیپ آمده است: «باراک اوباما جو بایدن را "بهترین معاون (تاریخ) رئیس‌جمهوری آمریکا" خوانده است اما پیت بوته‌جج آنقدرها اعتقادی به رکورد و سوابق معاون رئیس‌جمهور (بایدن) ندارد. خوب بیایید (آنها را) قیاس کنیم».

در این فیلم تبلیغاتی، یک راوی سوابق بایدن به عنوان قانونگذار در کنگره و همچنین معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هشت سال حکومت اوباما را روایتگری می‌کند و همزمان با لحنی تمسخرآمیز سوابق بوته‌جج را هدف قرار می‌دهد.

در کلیپ آمده است: «وقتی رئیس‌جمهور اوباما او (بایدن) را فراخواند، جو بایدن به رهبری تلاش‌ها برای تصویب لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (مشهور به اوباما کِر) کمک کرد؛ طرحی که به ۲۰ میلیون نفر کمک‌های درمانی ارائه داد اما وقتی (ساکنان ساوت بند) از پیت بوته‌جج درباره وضعیت پارک‌ها کمک خواستند او چراغ‌های دکوری زیر پل‌ها نصب کرد و به ساکنان ساوت بند رودخانه‌هایی مزین به رنگ‌های مختلف داد».

نکته قابل تامل این فیلم تبلیغاتی این است که در زمان صحبت درباره سوابق بوته‌جج، روایتگر این فیلم با لحنی طعنه‌آمیز صحبت می‌کند و موسیقی پس زمینه هم تداعی‌گر این طعنه است.

در این کلیپ، از برجام و ایران هم صحبت می‌شود.

در فیلم آمده است: «معاون (سابق) رئیس‌جمهور بایدن و بوته‌جج شهردار سابق  تجربه مبارزه‌های سخت را داشته‌اند. با توجه به تهدید یک ایران هسته‌ای، جو بایدن به مذاکره درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) کمک کرد و بوته‌جج در مقابل تهدید گم شدن حیوانات خانگی، به مذاکره برای تصویب مقرراتی به منظور تعبیه اسکنرهای تراشه‌ای روی حیوانات خانگی کمک کرد».

کارزار بایدن در کلیپ به شهروندان آمریکایی می‌گوید: «معاون (سابق) رئیس‌جمهور بایدن و بوته‌جج شهردار سابق به شکل دادن اقتصاد کشورمان کمک کرده‌اند. جو بایدن به نجات صنعت خودرو کمک کرده است؛ موضعی که باعث احیای اقتصاد مناطق غرب میانه (در آمریکا) شد و همچنین در تصویب و اجرای "لایحه ریکاوری" نقش رهبری ایفا کرد؛ لایحه‌ای که اقتصاد ما را از رکود نجات داد. پیت بوته‌جج در حومه ساوت بند با آجرهای دکوری پیاده‌روها را احیا و مرمت کرد».

در ادامه کلیپ آمده است: «معاون (سابق) رئیس‌جمهور بایدن و بوته‌جج شهردار سابق  تصمیمات سختی اتخاذ کرده‌اند. جو بایدن به رغم فشار انجمن ملی سلاح (NRA) ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی در کنگره را به تصویب رساند و او همچنین "لایحه (مقابله با) خشونت علیه زنان" را به تصویب (کنگره) رساند. شهردار سابق پیت‌ (بوته‌جج) حتی وقتی فشارهای مردمی علیه او افزایش یافته بود، او اولین رئیس پلیس (سیاه پوست) در ساوت بند را اخراج کرد و سپس رئیس اداره آتش‌نشانی آمریکایی آفریقایی‌تبار را هم اخراج کرد».

در پایان این فیلم تبلیغاتی خطاب به آمریکایی‌ها آمده است: «ما داریم رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنیم و کارهایی که هر فردی انجام داده است، از اهمیت بالایی برخوردار است».

انتشار این کلیپ تخریبی با واکنش‌های زیادی مواجه شده است و شهرداران برخی از شهرهای آمریکا در حمایت از پیت بوته‌جج شهردار سابق ساوت بند موضعگیری کرده‌اند.

«نَن والی» شهردار «دیتون» در ایالت اوهایو در این باره گفت: «این (کلیپ) بی‌احترامی به همه کسانی است که هر روزه با مشکلات مناطق مسکونی‌مان مواجه هستند در حالی که هیچ کمکی از سوی واشنگتن به آنها نمی‌شود».

«کریستوفر کابادون» شهردار وست ساکرامنتو هم در حمایت از بوته‌جج همکار سابق خود، محتوای کلیپ کارزار انتخاباتی بایدن را «متکبرانه و بی احترامی» خوانده است.

حملات کارزار انتخاباتی نفر دوم دولت آمریکا در هشت سال ریاست جمهوری اوباما به نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حالی انجام شده که  بر اساس نظرسنجی تازه در این کشور، بایدن در نیوهمپشایر هم از بوته‌جج عقب است؛ ایالتی که قرار است روز سه شنبه هفته جاری دومین انتخابات انجمن‎‌های حزبی دموکرات‌ها برگزار شود.

 به گزارش سی‌ان‌ان، طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات دانشگاه نیوهمپشایر، برنی سندرز در این ایالت در صدر نامزدهای دموکرات‌ انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، پیت بوته‌جج در رده دوم است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید