ماجرای عدم تبریک روز ملی ایران توسط دولت آلمان صحت دارد؟

کدخبر: ۳۲۴۵۶۳
اقتصادنیوز؛ به دنبال انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم تبریک روز ملی ایران توسط رئیس جمهور آلمان، شنیده‌ها حاکی از این است که پیام تبریک فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهو‌ر آلمان به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران خطاب به روحانی در روزهای گذشته واصل شده است.
ماجرای عدم تبریک روز ملی ایران توسط دولت آلمان صحت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در حالی که برخی رسانه ها از عدم قصد رئیس جمهور آلمان برای ارسال پیام تبریک به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران ( ۲۲ بهمن ) در سال جاری خبر داده اند، شنیده های خبرنگار فارس  حاکی از آن است پیام تبریک کتبی «فرانک والتر اشتاینمایر» خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته واصل شده است.

رئیس جمهور آلمان در بخشی از پیام مذکور ضمن تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران، برای رئیس جمهور و مردم ایران آرزوی صحت و سلامت کرد و آلمان را "شریک صادق و جدی ایران" خوانده بود. 

به نظر می رسد فشار سفیر آمریکا به دولت آلمان به عنوان یک کشور مهم در اروپا عامل اصلی انتشار خبر عدم تبریک روز ملی ایران توسط رئیس جمهور این کشور باشد که در این صورت باید به حال دولت آلمان تاسف خورد که حتی اجازه ندارد بدون نظر سفیر یک کشور دیگر، عادی ترین تشریفات دیپلماتیک در مناسبات خود با یک کشور مستقل دیگر را که با آن روابط تاریخی و حسنه داشته به جا آورد و اعلام کند قصد تبریک روز ملی آنها را ندارد!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید