بلایی که کرونا بر سر بازار گوشی در چین آورد

کدخبر: ۳۲۴۶۷۶
اقتصاد نیوز:تحقیقات نشان می دهند تعطیلی فروشگاه ها و تأخیر در عرضه محصولات در پی شیوع ویروس کرونا، فروش گوشی ها در چین را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تا 50 درصد کاهش خواهد داد.
بلایی که کرونا بر سر بازار  گوشی در چین  آورد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، شرکت تحقیقاتی Canalys در مصاحبه ای با رویترز گفت که تعطیلی کارخانه ها و خرده فروشی های شرکت های مختلف از جمله اپل، فروش تلفن های هوشمند را کاهش داده و عرضه محصولات در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را با تأخیر مواجه خواهد کرد.

کاهش 50 درصدی فروش گوشی در چین در سه ماهه نسخت سال 2020 به خاطر ویروس کرونا

در بخشی از گزارش مورد بحث آماده است:«از آنجا که برگزاری رویدادهای عمومی بزرگ در چین ممنوع است، عرضه محصولات لغو شده یا با تأخیر مواجه خواهد شد. تغییر تاریخ عرضه محصولات در چین توسط فروشندگان زمانبر بوده و احتمالاً به کاهش فروش گوشی های 5G منجر می شود.»

اپل آیفون 12 را اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد کرد ولی شرکت هایی مثل هواوی امیدوار بودند با تکیه بر راه اندازی اینترنت 5G در چین، فروش محصولات خود را در سه ماهه اول سال 2020 افزایش دهند.

تمام دفاتر و فروشگاه های اپل در چین از حدوداً یک هفته قبل تا کنون به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند. شیوع ویروس کرونا خطوط تولید کارخانه شهر ژنگژو شرکت فاکسکان (مهم ترین کارخانه تولید آیفون 11 و آیفون 9) را نیز به تعطیلی کشانده است. قرار بود خطوط تولید این کارخانه یک هفته قبل مجدداً فعالیت خود را آغاز کنند ولی بحران کرونا تعطیلی کارخانه را حداقل یک هفته دیگر تمدید کرد.

گزارشات متعدد حاکی از آنند که تعطیلی ها بر روند تولید محصولات اپل تأثیر منفی گذاشته و به کاهش محصولات و افزایش مدت زمان ارسال آنها در آینده نزدیک منجر خواهد شد. شیوع ویروس کرونا عرضه محصولاتی همچون ایرپاد و ایرپاد پرو را با مشکل مواجه کرده و پیش بینی می شود تاریخ عرضه آیفون 9 را نیز تا ماه آینده میلادی عقب بیندازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید