باشگاه بارسلونا «ارز هوادارای» منتشر می‌کند

کدخبر: ۳۲۵۱۴۴
​اقتصاد نیوز:باشگاه بارسلونای اسپانیا تصمیم گرفته با هدف جلب مشارکت هواداران این تیم از سراسر جهان در برخی تصمیم‌گیری‌ها «ارز مجازی» منتشر کند.
باشگاه بارسلونا «ارز هوادارای» منتشر می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از یورو نیوز،این ارز مجازی که «چیلیز» نامگذاری شده، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد و برای خرید آن هواداران این باشگاه باید اپلیکیشن Socios.com را بر روی گوشی‌های هوشمند و یا رایانه‌های شخصی خود نصب کنند.

باشگاه بارسلونا در مرحله نخست، ۴۰ میلیون سکه را که قیمت پایه هر کدام ۲ یوروست، منتشر خواهد کرد.

در همین حال الکساندر درِی‌فوس، مدیرعامل اپلیکیشن سوسیوز اعلام کرد که سکه‌های «چیلیز» با نشان بارسلونا همانند یک «ارز رمز» قابلیت معامله در برخی بازارهای ارزهای رمزنگاری شده را خواهند داشت و صاحبان آن می توانند چیلیز بارسلونا را در کیف پول مجازی ارز رمز (ارز مجازی یا دیجیتالی) خود ذخیره و نگهداری کنند.

آقای درِی‌فوس گفت که پیش از بارسلونا، هشت تیم فوتبال مطرح جهان از جمله پاریس‌سن‌ژرمن و یوونتوس نیز برای انتشار نشان چیلیز اقدام کرده‌‌اند و تا کنون ۱۱۰ هزار هوادار به طور متوسط ۲۰ دلار سکه مجازی تیم‌های مورد علاقه‌شان را خریداری کرده‌اند.

باشگاه بارسلونا قصد دارد با جلب مشارکت تمامی طرفداران خود در سراسر جهان، از نظر آنها در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها همچون انتخاب موسیقی مورد علاقه هواداران برای پخش پس از ثبت هر گل استفاده کند. همچنین بر اساس توافق صورت گرفته میان ناشر ارز هواداری بارسلونا و مقام‌های ارشد این باشگاه، عمده عواید حاصل از فروش چیلیز به این باشگاه اختصاص خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید