کولاک در ارتفاعات استان سمنان

کدخبر: ۳۲۵۱۷۴
هم‌زمان با شامگاه آخرین جمعه بهمن‌ماه 98 کولاک و بارش برف شدید سبب مسدود شدن و لغزندگی بسیاری از راه‌های استان سمنان به‌خصوص محور شهمیرزاد-کیاسر شده است.
کولاک در ارتفاعات استان سمنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، ورود سامانه کم‌فشار بارشی هم‌زمان با روز چهارشنبه به استان سمنان و ادامه آن تا امروز، جمعه بیست و پنجم بهمن‌ماه 98 در کنار تداخل آن با سامانه آب و هوایی که از صبح جمعه از سمت شمال وارد استان سمنان شده سبب بروز وزش باد شدید در اغلب شهرهای استان سمنان به‌خصوص دامغان و شاهرود شده است.

سرعت باد در شهرستان شاهرود هم‌اکنون به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت رسیده و سرشاخه بسیاری از درختان بر روی زمین ریخته شده است. داخل دو جبهه هوای مستقر در استان سمنان شرایط را در دامغان نیز حادتر کرده است به‌نحوی‌که سرعت وزش باد در این شهرستان بنا به اعلام هواشناسی 87 کیلومتر بر ساعت است.

سمنان 4 درجه بالای صفر

هم‌اکنون و هم‌زمان با شامگاه جمعه دمای مرکز استان سمنان چهار درجه بالای صفر است و علی‌رغم اینکه آسمان صاف گزارش‌شده اما وزش باد شدید سبب شده تا سرشاخه بسیاری از درختان شکسته شود.

شهمیرزاد با دمای هوای پنج درجه زیر صفر هم‌اکنون سردترین بخش استان سمنان است و در کنار کالپوش در شهرستان میامی تنها مناطقی هستند که بارش برف در آن‌ها هنوز هم ادامه دارد.

بارش برف حتی موجب مسدود شدن محور شهمیرزاد-کیاسر هم شده است وامداد گران در حال خدمت‌رسانی وامداد رسانی به مسافران درراه مانده هستند.

دمای هوای میامی پنج درجه بالای صفر است آسمان صاف است و پدیده خاص جوی در این شهرستان شرق نشین دیده نمی‌شود اما کالپوش دمای هوای سه درجه زیر صفر دارد و بارش برف مدارس صبح فردا را تعطیل کرده است.

تغییر شرایط از فردا

گرمسار و ایوان کی شرایطی مشابه دارند دمای هوا در این شهرستان‌ها 9 و یازده درجه بالای صفر است و پدید خاص جوی در این دو شهرستان همسایه دیده نمی‌شود.

در نهایت باید گفت هم‌زمان با شامگاه جمعه شرایط آب و هوای استان سمنان به سه منطقه تقسیم می‌شود مناطقی که شرایط جوی در آنها متعال است مانند میامی، گرمسار، ایوان کی و … بخش دوم شهرهایی که شاهد بارش برف و باران نیستند اما تندباد شدید آنها را درنوردیده است مانند سمنان، دامغان و شاهرود و در نهایت شهرها و بخش‌هایی که بارش برف شدید در آنها سبب برودت هوای زیر صفر شده است مانند شهمیرزاد و کالپوش و رضوان و خوش ییلاق؛

برای فردا و پس فردا اما پیش بینی هواشناسی پایداری جو، افزایش دمای هوا و همچنین کاهش سرعت تندبادها است به نظر می‌رسد از روز یکشنبه شرایط کاملاً عادی می‌شود و استان سمنان آماده ورود سامانه کم‌فشار بارشی دیگری از سمت غرب خواهد بود که ظاهراً سه روز دیگر به این منطقه می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید