مخالفت مکرون با سخنان پمپئو در کنفرانس مونیخ

کدخبر: ۳۲۵۲۷۸
اقتصادنیوز؛ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بر خلاف مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود غرب قوی‌تر از گذشته است، تاکید کرد که بلوک غرب تضعیف شده است.
مخالفت مکرون با سخنان پمپئو در کنفرانس مونیخ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شرایط اوکراین را نشانه ضعف غرب برشمرد و تاکید کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه فایده‌ای نداشته‌اند.

وی که  روز شنبه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می‌گفت تاکید کرد که امنیت اروپا نیازمند ناتو است. وی قبلا ناتو را دچار مرگ مغزی توصیف کرده بود.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که او نه ضدروسی است نه طرفدار روسیه، بلکه طرفدار اروپاست و از همین رو به دنبال گفت‌وگوهای راهبردی با مسکو است.

او تاکید کرد که اروپا باید یک گزینه راهبردی در اختیار روسیه قرار دهد چرا که روس‌ها به شریک اروپایی نیاز دارند؛ با این حال ماکرون مدعی شد که روسیه به‌دنبال بی‌ثبات‌سازی دموکراسی‌های غربی است.

ماکرون همچنین وضعیت در استان ادلب سوریه را غیرقابل قبول خواند و بر گفت‌وگو با روسیه در خصوص وضعیت این منطقه تاکید کرد.

وی از اتحادیه اروپا نیز انتقاد کرد و خواستار افزایش بودجه آن شد تا در حوزه فناوری‌های نو از چین و آمریکا عقب نماند. به گفته ماکرون، «ما در حال تبدیل شدن به قاره‌ای هستیم که به آینده خود باور ندارد.»

ماکرون افزود: «ما برای آینده خود به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم ... و این تنها راه آشتی با طبقات متوسط [جوامع] ماست.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید