معاون اول رییس جمهوری:

قاسم سلیمانی بن‌بست‌شکن بود

کدخبر: ۳۲۵۲۹۴
اقتصادنیوز: معاون اول رییس جمهوری گفت: گله‌ها و نقدها سر جای خود باقی است و باید به‌ آنها رسیدگی شود اما همه باید برای سربلندی کشور در انتخابات شرکت کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا «اسحاق جهانگیری» روز شنبه در مراسم بیست و ششمین سالروز انتشار روزنامه ایران،افتتاح «استودیو ایران» را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این بخش نیز همانند سایر بخش های این موسسه کارنامه درخشانی داشته باشد.

وی با اشاره به اتفاق و تحولات سالهای اخیر در منطقه گفت: اتفاقاتی که در طول سالیان اخیر در منطقه ما رخ داده هر کدام تحولی بزرگ و تاثیرگذار بوده است و چنین تحولاتی معمولا در طول یک قرن رخ می دهد.
جهانگیری افزود: این تحولات نشان داد که ایران کشوری با عقبه‌ای بزرگ فرهنگی ـ تاریخی و مردمی، با وجود بروز حوادث مختلف که بعضی از آن‌ها برای تسویه حساب با جمهوری اسلامی ایران بوده  همچنان استوار است و این ملت از همه این اتفاقات سربلند بیرون آمده است.
معاون اول رییس جمهوری افزود: البته ملت ایران هزینه‌های زیادی نیز برای این سربلندی پرداخت کرده است که نمونه آخر آن شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.
وی یادآورشد: سردار سلیمانی که فردی استراتژیست بود، در خانواده‌ای فقیر و پایبند به اصول متولد شد و بنیانگذار لشکری بزرگ در کرمان شد که این لشکر کارهای بزرگی در دوران دفاع مقدس انجام داد و خیلی از اتفاقات منطقه نتیجه حضور این سردار بزرگ اسلام بود.
 جهانگیری با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل فکر و مدارا بود، گفت: این سردار بزرگ در مسائل داخلی کشور نیز کمک‌های شایانی می‌کرد و انسانی بن‌بست شکن بود و امروز جای او بین ما بسیار خالی است.
وی از جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی به عنوان اشتباهی بزرگ یاد کرد و با بیان اینکه خون این شهید همانند دوران حیاتش برای کشور اثرگذار بود، گفت: مردم ایران در تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار به خوبی از خدمات او قدرشناسی کردند و این حضور بسیاری از توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن را برهم زد.
معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی  اشاره وکرد و افزود: انتخابات یکی از آرمان‌های ملت ایران است و همه باید از آن حمایت کنیم.
جهانگیری خاطرنشان کرد: بسیاری از تحولات مهم سیاسی - اجتماعی در کشور با انتخابات رقم خورده که نمونه آن انتخابات دوم خرداد بود که پس از آن حرکتی به نام اصلاحات در کشور شکل گرفت.
وی اضافه کرد: مردم ایران مردمی آگاه هستند و به خوبی می‌دانند که در انتخابات باید به چه کسانی رأی دهند. البته برگزاری انتخابات در کشور ضعف‌هایی نیز داشته است و هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با صبر و حوصله موانع پیش روی انتخابات را برطرف کنیم.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: گله‌ها و نقدها سر جای خود باقی است و باید به آنها رسیدگی شود اما همه باید برای سربلندی کشور در انتخابات شرکت کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید