اهدای آیفون به قرنطینه شده های کرونا !

کدخبر: ۳۲۵۴۷۳
​اقتصاد نیوز:دولت ژاپن به مسافران یک کشتی کروز که به خاطر ابتلای بیش از ۲۰۰ مسافر و خدمه آن به ویروس کرونا قرنطینه شده، حدود ۲۰۰۰ آیفون اهدا می کند.
اهدای آیفون به قرنطینه شده های کرونا !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، کشتی «Diamond Princess» با ۲۶۶۶ مسافر و ۱۰۴۵ خدمه قرار بود سفری خاطره انگیز را رقم بزند اما سوار شدن یک مرد ۸۰ ساله مبتلا به ویروس کرونا، Diamond Princess را به بزرگترین مرکز شیوع این ویروس خارج از چین تبدیل کرد.

کشتی کروز
 

از زمان اطلاع از شیوع بیماری در حدود دو هفته قبل تا کنون کشتی در سواحل ژاپن پهلو گرفته است. شیوع ویروس مرگبار در Diamond Princess به حدی زیاد است که از میان مسافران تست شده تا کنون ۳۵۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند.

دولت ژاپن برای اطلاع رسانی بهتر به این افراد و ارائه مشاوره پزشکی سریع به آنها ۲ هزار آیفون را در اختیار مسافران و خدمه قرار می دهد. این گوشی ها از نوع آیفون 6s بوده و توسط «سافت بانک» تامین شده اند. از آنجا که تعداد سرنشین بیش از آیفون ها است، در هر اتاق یا کابین خدمه از یک گوشی استفاده می شود.

کشتی کروز
 

دلیل ارسال آیفون هایی که اپ پزشکی جدید روی آنها نصب شده این است که گوشی های بسیاری از مسافران در کشورهایی دیگر ثبت شده و در نتیجه امکان دانلود این برنامه از گوگل پلی یا اپ استور را ندارند. مسافران با استفاده از این اپ امکان چت با متخصصان درباره امور پزشکی را دارند اما ظاهرا پس از پایان قرنطینه باید آیفون ها را به وزارت بهداشت ژاپن برگردانند.

ژاپن برای اینکه حوصله مسافران طی قرنطینه سر نرود، هر روز نشریاتی را به ۳۶ زبان مختلف بین آنها توزیع می کند. علاوه بر این ده ها فیلم سرگرم کننده در موضوعات مختلف در اختیار سرنشینان قرار گرفته و به اینترنت پرسرعت و شبکه های ماهواره ای نیز دسترسی دارند.

از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر شهروند آمریکا هستند که با پروازهای اختصاصی وزارت کشور به ایالات متحده برگردانده می شوند. نخستین هواپیما عصر امروز به ژاپن خواهد رسید و تمامی مسافران پس از ورود به کشور در یک پایگاه نظامی تحت قرنطینه ۲ هفته ای قرار خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید