رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شکسته شد

کدخبر: ۳۲۵۵۸۷
اقتصاد نیوز: میزان فروش فیلم سینمایی «مطرب» از فیلم «هزارپا» عبور کرد تا پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب بگیرد.
رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شکسته شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از آنا، بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در سامانه فروش سینمای ایران، فیلم مطرب به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی با عبور از فیلم «هزارپا»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سیتمای ایران را از آن خود کرد.

پیش از این، فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و بازی بازیگرانی همچون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی و امیر مهدی ژوله که در سال ۱۳۹۷ اکران شد با ۳۸میلیارد و ۴۸ میلیون تومان، پر فروش‌ترین فیلم سینمای ایران بود که این رقم امروز توسط فیلم مطرب شکسته شد.

مطرب در در روز اول اکران خود با ۷۰۰ میلیون تومان فروش رکورد اولین روز فروش را که با ۵۸۰ ملیون تومان پیش از این در اختیار فیلم «ما همه با هم هستیم» بود نیز شکست.

آخرین ساخه مصطفی کیایی که خود نیز نگارش فیلمنامه آن را بر عهده دارد داستان یک خواننده کوچه بازاری پیش از انقلاب به نام ابراهیم خوش لحن (پرویز پرستویی) است. او در آستانه مشهور شدن و انتشار اولین آلبومش با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ همچون سایر خوانندگان این طیف از صحنه کنار می‌رود. ابراهیم خوش لحن که به اندازه کافی از شهرت و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی‌تواند خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم عروسی تبدیل می‌شود.سال ها بعد در حالی که پسر جوانش فواد با رویای خوانندگی در آمریکا به خارج از کشور مهاجرت کرده ابراهیم هم با کمک دخترش زیبا (الناز شاکر دوست) فرصت حضور در خارج از کشور و ادامه کار خوانندگی را پیدا می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید