واکنش بشار اسد به آزادسازی حلب

کدخبر: ۳۲۵۶۶۳
اقتصادنیوز :رئیس‌جمهور سوریه به مناسبت پیشروی‌های اخیر ارتش این کشور و آزادسازی کامل شهر حلب به سخنرانی پرداخت و از مقاومت مردم و ارتش تمجید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه امشب (دوشنبه) در سخنانی به مناسبت آزادسازی کامل شهر حلب و پیشروی‌های اخیر در استان‌های ادلب و حلب، این شهر را «شهر مقاومت» نامید.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس‌جمهور سوریه در ابتدای این سخنرانی گفت: «تبریک به مردمان بزرگوار حلب، تبریک به خاطر ایستادگی و پایداری، تبریک به خاطر ایمانتان به خدا و کشور، تبریک به خاطر شجاعت و فداکاری که ارتش عربی سوریه به روی پیکر نیروهایش به سوی شما آورد.»

او افزود: «با هر خمپاره‌ای که در حلب سقوط می‌کرد، ترس‌ها می‌ریخت و میل به مبارزه افزایش می‌یافت. با هر شهیدی که بر زمین می‌افتاد و روحش به بالا می‌رفت، روحیه میهن‌دوستی محکم‌تر و ایمان به کشور ریشه‌دار می‌شد. در عالم واقعی حلب اصلی، حلب تاریخی و ریشه‌دار و با اصالت باقی ماند.»

بشار اسد تأکید کرد که به ناچار حلب باید هزینه بزرگی را معادل عظمت مردم و وطنش پرداخت می‌کرد و افزود: «سال‌های بمباران وحشیانه و دهها هزار شهید و زخمی، یتیمان، مادران فرزند از دست داده و بیوه‌ها ، سال‌های محاصره بدون آب و برق و دیگر خدمات اساسی زندگی، می‌خواست حلب را به زانو درآورد و فرزندانش را تسلیم کند.»

رئیس‌جمهور سوریه گفت به این نوع ایستادگی ایمان دارد و حلب بار دیگر از زیر خاکسترهای جنگ موقعیت اقتصادی خود را در سوریه باز خواهد یافت.

او همچنین گفت که پیروزی در این عملیات به معنی پیروزی در جنگ نیست اما در منطق میهن‌دوستی پیروزی از زمانی به دست آمد که مقاومت و ایستادگی آغاز شد و بر اساس این منطق، حلب و سوریه پیروز شده‌اند.

بشار اسد افزود: «همگی ما بر ترسی که تلاش داشت در قلب‌هایمان ریشه دواند، پیروز شدیم؛ بر اوهامی که می‌خواست ذهن‌هایمان را محدود کند، بر دو دستگی و اختلاف، بر کینه و خیانت و تمامی اینگونه صفات پیروز شدیم.»

او تأکید کرد: «این پیروزی و آزادسازی به معنای پایان جنگ و نابودی تمامی نقشه‌ها یا نابودی تروریسم و حتی تسلیم شدن دشمنان نیست؛ اما به طور حتم بینی آن‌ها را به خاک مالید و مقدمه‌ای برای شکست کامل آن‌ها دیر یا زود خواهد شد.»

بشار اسد همچنین گفت که عملیات آزادسازی حومه حلب و ادلب بدون توجه به «سر و صدها» و «داد و فریادهایی که از شمال می‌آید» (منظور ترکیه است.) ادامه خواهد داشت؛ همچنان که عملیات آزادسازی تمامی خاک سوریه و شکست کامل تروریست‌ها و استقرار ثبات نیز ادامه دارد.

رئیس‌جمهور سوریه در پایان با تقدیر از «برادران» و «دوستان» و «همپیمانان» سوریه گفت که آن‌ها شانه به شانه ارتش در زمین و هوا همراه بودند و خونشان با خون ارتش سوریه عجین شد و خاک حلب را با خونشان رنگین کردند.

ارتش سوریه روز یکشنبه و پس از سیطره بر منطقه «صالات اللیرمون» امنیت را به طور کامل پس از ده سال به شهر حلب بازگرداند.

نیروهای سوری و همپیمانان از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته‌اند طی این مدت کوتاه، مساحت‌های گسترده‌ای را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید