واکنش ترامپ به دیدار سناتور آمریکایی با ظریف

کدخبر: ۳۲۵۸۳۲
رئیس جمهور آمریکا دیدار یک سناتور دموکرات با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ را نقض «قانون لوگان» آمریکا دانست.

به گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه به دیدار «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «من دیدم که سناتور مورفی با ایرانی‌ها دیدار داشته است. آیا این واقعیت دارد؟ آیا چیزی وجود دارد که من باید بدانم؟ چون به نظر می‌رسد که این نقض قانون لوگان باشد.»

پایگاه خبری The Federalist آمریکا روز گذشته خبر داد که کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با محمد جواد ظریف داشته است. 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار ظریف با کریس مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ امشب (سه شنبه) در صفحه توئیترش نوشت: «دکتر ظریف همواره گفته اند که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می کنند، دیدار و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می شود.»

در قانون موسوم به  لوگان که ترامپ مدعی نقض آن توسط سناتور مورفی شده آمده است: «هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و منصبی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به آغاز یا انجام مکاتبه یا گفت‌و‌گو با  هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آنها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آنها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم شود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید