روسیه: برخی تلاش دارند سوریه را مجبور به مذاکره با تروریست‌ها کنند

کدخبر: ۳۲۵۹۶۳
اقتصادنیوز :نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از فشارهای آمریکا علیه سوریه، خواستار بازگرداندن چاه‌های نفت سوریه به دولت قانونی این کشور شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از فشارهای منطقه‌ای و بین‌الملل به دولت سوریه جهت مذاکره با گروه‌های تروریستی و مسلح در شمال این کشور انتقاد کرد و گفت که این گونه تلاش‌ها «هرگز» به ثمر نخواهد نشست.

نبنزیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای امنیت که در باره تحولات شمال سوریه به ویژه استان ادلب برگزار شده بود، گفت که دولت روسیه هرگز از حمایت‌های خود از دولت قانونی سوریه در برابر تروریسم جهانی دست نخواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود همچنین از کشورهای منطقه و جهان خواست دست از حمایت‌های تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله گروهک تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره (القاعده سوریه) و گروه‌هایی که در لیست تروریسم هستند، دست بردارند.

او به اظهارات اخیر فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه اشاره کرد و گفت: «اخیراً از مقام ارشد آمریکایی جیمز جفری شنیده‌ایم که گفته [گروهک] هیأت تحریر الشام، گروهی است که می‌توان با آن مذاکره کرد. با این حال ما تأکید می‌کنیم که تلاش‌ها برای ایجاد پوشش سیاسی برای تروریست‌ها و مجبور کردن دولت سوریه برای نشستن بر سر میز مذاکره با این گروهک‌ها شکست خواهد خورد».

نبنزیا بر اهمیت فرآیند اقدامات کمیته بازنویسی و تدوین قانون اساسی که با همکاری ایران، روسیه و ترکیه تشکیل شده، تأکید کرد و گفت که این فرآیند تا به این لحظه تنها مکانیزم برای گفت‌وگوی سیاسی برای برون‌رفت از بحران سوریه است.

این مقام روس همچنین از فرار تروریست‌های داعشی از زندان‌های شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا در شرق سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت که تا زمانی که تروریست‌ها در ادلب، به مواضع ارتش سوریه و نیروهای روس حمله می‌کنند، سخن گفتن از آتش‌بس در این استان بی‌فایده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد همچنین بر اهمیت بازگرداندن کنترل مناطق نفتی سوریه به دولت این کشور تأکید کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید