تصویر مکرون در کنار زن محجبه که خبرساز شد

کدخبر: ۳۲۶۱۶۱
اقتصاد نیوز:تصویر رئیس جمهوری فرانسه در کنار زن محجبه در جریان سفرش به شهر مولوز خبرساز شده و در رسانه‌های گروهی و شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود.
تصویر مکرون در کنار زن محجبه که خبرساز شد

امانوئل مکرون که برای سخنرانی درباره جدایی طلبی به مولوز سفر کرده بود، در این عکس در کنار زنی با حجاب کامل دیده می شود که قانون مصوب سال ۲۰۱۰ را نقض کرده است.بر اساس این قانون پوشاندن کامل صورت در انظار عمومی در فرانسه ممنوع است.

رسانه ها نوشته‌ اند که این عکس با محتوای نطق مکرون در این شهر که مبارزه با "اسلام سیاسی" است در تعارض کامل قرار دارد.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان دیروز خود، با بیان اینکه قصد لکه دار کردن هیچ مذهبی را ندارد، به برنامه‌های به اجرا گذاشته شده در فرانسه علیه افراط گرایی اشاره کرد و گفت: کاری که ما کرده ایم طرحی علیه اسلام نیست. این اشتباهی بزرگ است. میلیون‌ها زن و مرد اعم از افراد معتقد یا بی اعتقاد همشهریان ما هستند، میلیون‌ها نفر به اسلام معتقد هستند، منطبق با قانون جمهوری (فرانسه) زندگی می‌کنند و می‌خواهند مثل یک شهروند فرانسوی زندگی کنند.وی تصریح کرد: چیزی که ما باید با آن مبارزه کنیم، جدایی طلبی است.

به گزارش ایرنا، آمارهای منتشر شده از افزایش چشم‌گیر اسلام‌ستیزی در اروپا به ویژه در فرانسه حکایت دارد.

کارشناسان بر این باورند که سیاست‌های ضد مهاجرتی در کنار خیزش جریان‌های راست افراطی در شکل گیری و تشدید تفکرات اسلام هراسی نقش موثری داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید