احضار دو خبرنگار و بازداشت 20 نفر در روز انتخابات در قزوین

کدخبر: ۳۲۶۲۱۶
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در خصوص بازداشت دو خبرنگار در استان قزوین گفت: این خبرنگاران که صبح امروز احضار شدند، در فضای مجازی علیه یکی از کاندیداها فعالیت داشتند و شاکی خصوصی دارند و پرونده آنان در حال بررسی است.
احضار دو خبرنگار و بازداشت 20 نفر در روز انتخابات در قزوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعات آغاز رای‌گیری از سه حوزه انتخابی بازدید داشته و از هئیت نظارت سرکشی کرده و اکنون نیز برای بازدید از ستاد انتخابات در استانداری حضور پیدا کردیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: استقبال مردم خوب و قابل توجه بود، معمولا در هر انتخابی عرصه حضور گسترده‌تر می‌شود و انتظار حضور باشکوه‌تر مردم را در ساعات پایانی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: مجلس در راس امور است اگر خواستار قوانین کارآمد و سلامت اداری هستیم باید نمایندگان اصلح را راهی مجلس کنیم.

قدرتی بیان کرد: مردم بر اساس یافته‌های خود به فرد اصلح رای دهند تا نمایندگان اصلح و موثر در جریان قانون گذاری وارد مجلس شوند.

وی خاطرنشان کرد: صبح امروز تخلفاتی داشتیم که حدود 20 نفر بازداشت شدند، همچنین یک مدیر بازداشت شده است.

این مسئول بیان کرد: صبح گزارشاتی به دست ما رسید که از شهرستان‌های اطراف اتوبوس‌هایی به مقصد قزوین در حرکت بودند که این اتوبوس‌ها بعد از کرج توقیف شده و مسافران بازگردانده شدند و از ورود آن‌ها به استان جلوگیری کردیم.

وی مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، رقابت و امنیت را چهار رکن انتخابات برشمرد و گفت: مشارکت حداکثری باید با هر نگاه سیاسی باشد چون همه فرزند ایران زمین هستند و ملی‌گرا، اصلاح‌طلب، اصولگرا، زبان و قومیت معنا ندارد و مردم با هر زبانی پای صندوق رای حاضر شدند چون عزت‌ملی و سربلندی کشور به هیچ جناحی ربط ندارد.

قدرتی در خصوص سلامت انتخابات تصریح کرد: 20 هزار نفر در عرصه انتخابات فعال هستند و خدمت می‌کنند. دستگاه قضایی از صبح مشغول فعالیت بوده و قضات حضور داشته و پرونده‌ها را پیگیری کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به سومین رکن انتخابات و رقابت گفت: برخی از کاندیداها به وسیله پیامک‌ و فضای مجازی برای کسب آرا مردم را دعوت می‌کنند. دستگاه قضایی بدون جانب‌داری شکایات را بررسی کرده و صحت شکایاتی که مسجل شدند تذکر داده شد.

وی با اشاره به اینکه چهارمین رکن امنیت است، عنوان کرد: حتی در حوزه‌های حساس بر اساس مشاهدات کمترین برخورد و درگیری را در استان شاهد بودیم.

قدرتی بیان کرد: مردم با حضور حداکثری به وظیفه عقلی، شرعی و سیاسی خود عمل کرده و می‌کنند.

وی در خصوص بازداشت دو خبرنگار در استان قزوین گفت: این خبرنگاران که صبح امروز احضار شدند، در فضای مجازی علیه یکی از کاندیداها فعالیت داشتند و شاکی خصوصی دارند و پرونده آنان در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به تبلیغات و ادعای خرید و فروش رای بوده است، گفت: 98 درصد شکایات صحت نداشته است، شکایاتی در خصوص خرید و فروش رای دریافت کردیم وطی بررسی‌های انجام شده این گزارشات صحت نداشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید