گران‌ترین موتورسیکلت‌های جهان+ قیمت و عکس

کدخبر: ۳۲۶۲۳۲
اقتصاد نیوز:موتورسیکلت یکی از هیجان‌انگیزترین وسایل نقلیه است. موتورهای شرکت‌های اکوس، هارلی دیویدسون، دوج و یاماها گران‌تر از سایر برندهای جهان هستند. قیمت موتور اکوس مدل ای‌اس‌وان سه میلیون و 586 دلار است.
گران‌ترین موتورسیکلت‌های جهان+ قیمت و عکس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، باید قبول کنیم که موتورسیکلت‌ یکی از جذاب‌ترین وسایل نقلیه جهان است. تصاویری که در زیر می‌بینید متعلق به گران‌ترین موتورسیکلت‌های دنیاست که شاید تنها نگاه کردن به آنها نیز هیجان‌انگیز باشد، حال تصور کنید که یکی از این موتورها از آن شما باشد. 

1- اکوس ای‌اس‌وان

3 میلیون و 586 دلار

 

اکوس

 

سوپرموتور اکوس ای‌اس‌وان (Ecosse ES1 Superbike) در صدر لیست گران‌ترین موتورهای جهان نشسته است. قرار بود این موتور با طراحی ویژه خود انقلابی در صنعت موتورسازی رقم بزند. دیک گلاور (Dick Glover) مدیر فنی شرکت مک‌لارن این موتور را طراحی کرد. او گفت به جای استفاده از قدرت خام می‌توانیم از تکنولوژی F1 در ارتقای عملکرد موتور بهره بگیریم. او از ابزار جدیدی برای کاهش وزن و بالا بردن ویژگی‌های ایرودینامیکی و الکترونیکی این موتور استفاده کرد. تنها کاری که گلاور قادر نبود انجام دهد این بود که نتوانست قیمت این موتور خاص را پایین بیاورد.

 

2- هارلی دیویدسون کازمیک استارشیپ

991 هزار و 878 دلار

 

هارلی دیویدسون

 

هارلی دیویدسون مدل کازمیک استارشیپ (Harley Davidson Cosmic Starship) را بارتلز ساخته و کار رنگ آن را جک آرمسترانگ با شیوه خاص خود در نقاشی انجام داده است. آرمسترانگ می‌گوید: «موتور هارلی برای من که هنرمند هستم مثل جیمز دین، براندو، الویس و استیو مک‌کوئین است و سبک منحصر به فرد آمریکایی خود را دارد.» تنها با پرداخت نزدیک به یک میلیون دلار می‌توانید این موتور زیبا را بخرید.

 

3- دوج توماهاک وی‌10

554 هزار و 917 دلار

 

دوج

 

آیا شرکت دوج موتورسیکلت هم می‌سازد؟ البته مسئولان این شرکت ادعا می‌کنند کار اصلی آنها این نیست و این موتور تنها کانسپتی از یک نمونه است. سازندگان سوپرموتور دوج (Dodge Tomahawk V10 Superbike) در ابتدا مدعی شدند که توماهاک می‌تواند 680 کیلومتر در ساعت پیش برود؛ اما بعد اذعان کردند که فقط به صورت تئوری می‌تواند با این سرعت حرکت کند.

 

4- یاماها روداستار بی‌ام‌اس چاپر

504 هزار و 531 دلار

 

یاماها

 

موتور یاماها (Yamaha Roadstar BMS Chopper) ترکیبی از هنر و معماری است. این موتورسیکلت با روکش طلایی دست‌ساز موتور 1.7 دارد. نگذارید ظاهر این موتور شما را گول بزند، این وسیله موتوری بسیار قوی دارد و بسیار پرسرعت است. وقتی می‌خواهید از موتور پیاده شوید، سیستم پشتی تعلیق موتور 25 سانتی‌متر به سمت پایین می‌آید تا راننده به راحتی بتواند پیاده شود.

 

5- اکوس تیتانیوم سری FE Ti XX

302 هزار و 786 دلار

 

اکوس

 

موتور اکوس تیتانیوم (Ecosse Titanium Series FE Ti XX) آن‌قدر اختصاصی است که ممکن است حتی نام آن را هم نشنیده باشید. دونالد اچیسون (Donald Atchison) مهندس و کسی که پیشتر در مسابقات شرکت می‌کرد این موتور را طراحی کرده است. او می‌خواست این موتور مانند ماشین‌های لوکس (خصوصاً استون مارتین) باشد. موتور 2.4 لیتری این موتور 225 اسب بخار قدرت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید