آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین نزولی شد

کدخبر: ۳۲۶۳۱۰
اقتصادنیوز؛ مقام‌های چین امروز از کاهش قربانیان و مبتلایان به «کرونا-ویروس جدید» در این کشور خبر دادند.
آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مقام‌های چینی اعلام کرده‌اند که تعداد افراد مبتلا و قربانیان ویروس ناشناخته «کرونا» در مقایسه با روزهای گذشته کاهش داشته است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی چین همچنین ابراز اطمینان کرد که مسئولان این کشور در مبارزه با شیوع این ویروس پیروز خواهند شد.

طبق این گزارش، روز گذشته (جمعه)، ۳۹۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین گزارش شد که در مقایسه با ۸۸۹ نفری که یک روز قبل از آن، به این ویروس مبتلا شده بودند، کاهش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، علیرغم روند رو به کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، شمار مبتلایان در دیگر کشورها رو به افزایش است به طوریکه شیوع این بیماری در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و لبنان تشدید شده است.

مقام‌های کره جنوبی اعلام کرده‌اند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با یک افزایش چشمگیر به 350 نفر رسیده‌اند که این دو برابر اعداد و ارقامی است که پیش از این اعلام شده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ویروس کرونا تاکنون در 26 کشور سراسر جهان مشاهده شده که در خارج از چین ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده جان خود را از دست داده‌اند. آخرین اخبار حاکی از آن است که در ایتالیا نیز یک نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های ایران نیز گزارش کرده‌اند که از روز گشته تا امروز، ابتلای ۱۰ مورد به ویروس کرونا تأیید شده است که تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران را به ۲۸ تن افزایش داده است و پنج نفر نیز از این میان جان خود را از دست داده‌اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین روز گذشته (جمعه) اعلام کرد با جان باختن صد و هجده نفر دیگر از مبتلایان به کرونا تا صبح روز گذشته، تعداد کل تلفات این ویروس به دو هزار و 236 نفر رسید. همچنین با ثبت هشتصد و هشتاد و نه مورد جدید ابتلا، تعداد کل مبتلایان از مرز هفتاد و پنج هزار نفر عبور کرد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید