تاثیر کرونا بر روی استخراج بیت کوین در چین

کدخبر: ۳۲۶۳۱۸
​اقتصاد نیوز:شیوع ویروس کرونا در چین باعث شده است برخی از مراکز معدن‌کاوی بیت‌کوین فعالیت خود را کاهش دهند یا به‌صورت کامل متوقف شوند.
تاثیر کرونا بر روی استخراج بیت کوین در چین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، دولت چین در واکنش به شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا، اقدام‌های متعددی برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر این بیماری انجام می‌دهد. دراین‌میان، کسب‌وکارهای متعددی هم تحت‌تأثیر تصمیم‌ها و سیاست‌های مقابله‌ای قرار می‌گیرند. با پیاده‌سازی قوانین جدید قرنطینه، بسیاری از مردم در محل‌هایی که حضور دارند، باقی می‌مانند و امکان بازگشت به محل کار خود را ندارند.

یکی از مزارع معدن‌کاوی بیت‌کوین در جریان سیاست‌های قرنطینه‌ی جدید چین، مجبور به تعطیلی شد. جیانگ ژوئر، مدیرعامل BTC.top، در حساب کاربری ویبو خود نوشت تمامی دستگاه‌های معدن‌کاوی‌اش در یکی از مزارع معدن‌کاوی در چین مجبور به تعطیلی شده‌اند. مزرعه‌ی مذکور در منطقه‌‌ای دور از مرکز شیوع ویروس کرونا قرار داشته است. ژوئر ادعا می‌کند شرکتش اجازه‌ی بازگشایی مرکز معدن‌کاوی را ندارد و افراد شاغل در مزرعه‌ی معدن‌کاوی هیچ‌گاه از فعالیت باز نایستاده‌اند و از زمان شروع دوره‌ی کنترل قرنطینه‌ای، هیچ‌یک از نیروهای تعمیر و نگه‌داری نیز محل را ترک نکرده‌اند. 

تأخیر در ارائه‌ی خدمات پس از فروش

منابع و نیروی برق در مناطقی همچون ژین‌جیانگ، مغولستان داخلی، یون‌نان و سیچان مقرون‌به‌صرف هستند. همین امر باعث شده‌ است چین به یکی از بازارهای بزرگ ماینرهای بیت‌کوین تبدیل شود. ‌Bitmain و Canaan Creative دو تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه در چین هستند. بیت‌مین ۶۶ درصد از بازار سخت‌افزار استخراج رمزارز را در سرتاسر جهان دراختیار دارد.

شرکت‌های بزرگ تولید و عرضه‌ی سخت‌افزارهای معدن‌کاوی از زمان شیوع ویروس کرونا اطلاعیه‌های متعددی در وب‌سایت‌های خود منتشر کردند و از تعویق خدمات پس از فروش دستگاه‌های خود خبر دادند. برای مثال، Bitmain و Canaan و MicroBT در اطلاعیه‌هایی جداگانه به مشتریان اعلام کردند به‌‌دلیل بحران پیش‌آمده، امکان ارائه‌ی سرویس سریع را ندارند.

فرایند نصف‌شدن پاداش بیت‌کوین کمتر از ۹۰ روز دیگر رخ می‌دهد. برخی از کارشناسان دنیای رمزارز اعتقاد دارند رخداد پیش‌ رو تأثیر زیادی بر قیمت بیت‌کوین خواهد گذاشت. درحال‌‌حاضر، دوره‌‌ی زمانی همه‌گیری ویروس کرونا با زمان نصف‌شدن پاداش بیت‌کوین هم‌پوشانی پیدا کرده است. شرکت‌های معدن‌کاوی نگران هستند که دو رخداد مذکور تأثیر زیادی بر نگه‌داری و تعمیرات تجهیزات دستگاه‌های معدن‌کاوی بگذارد و احتمالا ارائه و تحویل دستگاه‌های معدن‌کاوی جدید نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید