هشدار در مورد هجوم ملخ ها به ایران

کدخبر: ۳۲۶۳۲۲
اقتصاد نیوز:هجوم ملخ‌ها از شرق آفریقا به شبه جزیره عربستان و جنوب غربی سواحل ایران آغاز شده است. سازمان ملل هشدار داده است که حمله ملخ‌ها تأمین مواد غذایی اهالی را تهدید می‌کند.
هشدار در مورد هجوم ملخ ها به ایران

به گزارش اقتصاد نیوز،سازمان فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد روز جمعه ۲۲ فوریه (سوم اسفند) درباره هجوم ملخ‌ها به شبه جزیره عربستان، سواحل خلیج فارس و بخش جنوبی ایران هشدار داده است. دستجات بزرگ ملخ‌ اکنون به سمت کویت، بحرین و قطر حرکت کرده‌اند. فائو گفته است سواحل جنوب غربی ایران نیز در معرض تهدید قرار گرفته است.به گفته سازمان ملل هجوم ملخ‌ها دامن یمن را که در آتش جنگ داخلی می‌سوزد نیز گرفته است.

در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای هجوم ملخ‌ها به نمایش گذاشته شده که بیشتر به فیلم‌های وحشت شباهت دارند.

سازمان ملل تائید کرده است که حملات گسترده ملخ‌ها در شرق آفریقا در ظرف ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. ملخ‌ها حرکت خود در شرق آفریقا را از هفته‌ها پیش آغاز کردند. میلیون‌ها ملخ به مزارع حمله کرده و هرچه را در مسیر حرکت خود قرار داشتند نابود می‌کنند. در کنیا حدود ۱۰۰ میلیارد ملخ مساحتی سه برابر برلین، پایتخت آلمان را پوشانده‌اند.

دلیل افزایش ملخ بارندگی شدید ماه‌های اخیر در منطقه بوده است. بسیاری از مردم در شرق آفریقا حتی قبل از هجوم ملخ‌ها هم به دلیل خشکسالی، درگیریهای نظامی و گرانی مواد غذایی به اندازه کافی غذا ندارند. ملخ‌ها در آستانه برداشت محصول در این مناطق هجوم خود را آغاز کردند.

به گفته کارشناسان حرکت گسترده ملخ‌ها در شرق آفریقا می‌توانند پیامدهای ویرانکننده‌ای داشته باشند. نهادهای بین‌المللی درباره امنیت غذایی ۱۳ ملیون نفر در کنیا، اتیوپی و سومالی هشدار داده و وضعیت نگران کننده‌ای پیش‌بینی کرده‌اند.

ملخ‌های کویری کم اشتها نیستند و روزانه به میزان وزن خود دو گرم غذا می‌خورند. این حشرات گرسنه در مدت زمان بسیار کوتاهی مناطق عظیمی را ویران کردند.  ملخ‌ها در یک کیلومتر مربع  قادرند به اندازه ۳۵ هزار نفر در یک روز غذا بخورند. این ملخ‌ها به معنای واقعی کلمه غذای مردم را می‌خورند.

ملخ‌های بیابانی به دلیل شرایط مساعد فعلی آب و هوایی با سرعت استثنایی در حال تولید مثل‌اند. ملخ‌ها در شرایطی خاص به هم پیوسته و دستجات بزرگی را تشکیل می‌دهند که شروع به مهاجرت می‌کنند.

 بر پایه اطلاعات منتشرشده از سوی "فائو" این ملخ‌ها می‌توانند تا مسافت ۱۵۰ کیلومتر در روز را پشت سر بگذراند و در مسیر حرکت خود، هرچه گیاه و علف (حتی علف‌های هرز) باشد را نابود کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید