اقدام نمادین بازیگر فیلم «جوکر»

کدخبر: ۳۲۶۳۲۵
​اقتصاد نیوز:واکین فونیکس بازیگر برنده اسکار با حضور در یک کشتارگاه یک گاو و گوساله‌اش را نجات داد تا از این طریق اعتراض خود را به کشتن حیوانات و صنعت گوشت نشان دهد.
اقدام نمادین بازیگر  فیلم «جوکر»

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سینما آنلاین، واکین فینیکس بازیگر فیلم «جوکر» پس از دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد اسکار ۲۰۲۰ در صحبت‌هایی نسبتا طولانی از افراد خواست تا از جنگ با یکدیگر و غارت منابع طبیعی دست بردارند و حالا چند روز پس از پایان مراسم اسکار با حضور در یک کشتارگاه یک گاو و گوساله سه روزه‌اش را نجات داد.

2289030_655

او در بخشی از صحبت‌هایش در مراسم اسکار عنوان کرده بود: «فکر می‌کنم وقتی درباره نابرابرهای جنسیتی، نژادی، حقوق بومیان، حقوق حیوانات و ... صحبت کنیم در واقع درحال صحبت کردن درباره مبارزه با بی‌عدالتی هستیم. درباره جنگ علیه این باور صحبت می‌کنیم که چرا یک ملت، یک فرد، یک نژاد، یک جنسیت، یک گونه و ... این حق را دارد که با مصونیت بر دیگری غالب شود، از آن استفاده و آن را کنترل کند. معتقدم که ارتباط ما با دنیای طبیعی بسیار گسسته شده است. بسیاری از ما متهم به داشتن دیدگاه‌هایی خودخواهانه و اعتقاد به قرار داشتن در مرکز جهان هستیم. به دنیای طبیعی قدم می‌گذاریم و آن را برای کسب منابعش غارت می‌کنیم. احساس می‌کنیم این حق را داریم که از لقاح مصنوعی بر روی گاوها استفاده کنیم و سپس بچه آن را بدزدیم و پس از آن شیر گاو را که برای بچه‌اش است را می‌گیریم و در قهوه خود استفاده می‌کنیم. از ایده تغییر شخصی هراس داریم، چرا که فکر می‌کنیم باید چیزی را فدای چیز دیگری کنیم. اما بشر در بهترین حالت خود بسیار خلاق و نوآور است و می‌توانیم سیستم‌های تغییری را ایجاد کند، توسعه دهد و به کار بندد تا به نفع همه موجودات و محیط زیست باشد.»

فینیکس که یک گیاهخوار است پس از بیرون بردن یک گاو و گوساله از کشتارگاهی در کالیفرنیا آنها را لیبرتی و ایندیگو نامگذاری کرد و گفت: لیبرتی و ایندیگو دیگر هرگز خشونت و لمس دستانی خشن را تجربه نمی‌کنند. امیدوارم همانطور که بزرگ‌شدن ایندیگو را در کنار مادرش لیبرتی می‌بینیم به یاد داشته باشیم مهربانی و محبت فارغ از تفاوت‌ها باید بر تمامی محیط پیرامون ما حکمفرما شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید