سکته در دوئل قهرمانی فوتبال ایران

کدخبر: ۳۲۶۵۱۱
اقتصاد نیوز: دیروز ساعت 16:15 دقیقه بعد از ظهر، قرار بود حساس‌ترین بازی هفته و شاید، سرنوشت‌سازترین بازی لیگ نوزدهم بین سپاهان و پرسپولیس برگزار شود. بازی که می‌توانست سپاهان را در جدول به پرسپولیس نزدیک کند، یا به گل محمدی و تیمش فرصت بیشتر کردن فاصله با سایر مدعیان را بدهد. در نهایت اما، این بازی برگزار نشد.
سکته در دوئل قهرمانی فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از نود، سپاهان بخاطر ممانعت تماشاگرانش، دیر به ورزشگاه رسید و نتوانست به موقع، آماده شروع مسابقه شود. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سرنوشت این مسابقه وجود دارد. اینکه سپاهان با سه بر صفر شدن مسابقه جریمه می‌شود یا سازمان لیگ فرصت دیگری برای برگزاری آن در نظر می‌گیرد. به هر صورت، این اولین باری نیست که چنین اتفاقی در لیگ برتر می‌افتد اما این بازی، مهمترینش خواهد بود.

پیش از این 9 بازی لیگ، نیمه تمام مانده که در 7 تای آن‌ها، کمیته انضباطی رای به 3-0 شدن مسابقه داده است. هر دو بار ابتدایی، مربوط به شموشک بود. لیگ سوم، بازی ابومسلم و شموشک نیمه تمام ماند و لیگ پنجم، شموشک فروتن در اعتراض به یک پنالتی به نفع برق شیراز، زمین را ترک کرد. هر دو مسابقه، سه هیچ به نفع حریفان شموشک شدند. فجرسپاسی لیگ ششم، در کنار تراکتورسازی و پاس همدان لیگ نهم دیگر تیم‌هایی بودند که چنین تاوانی دادند.

پرسپولیس، خودش هم یک بار شاهد چنین ماجرایی بوده است. لیگ یازدهم، بازی آن‌ها با داماش گیلان تا دقایق پایانی 2-1 به نفع حریف دنبال می‌شد. اعتراض‌های پیاپی تماشاگران پرسپولیس به رفیعی داور مسابقه، به سمت فحاشی رفت و او هم در اقدامی کم سابقه، بازی را به همین دلیل تعطیل کرد. حکم کمیته انضباطی، شکست سه بر صفر پرسپولیس بخاطر توهین تماشاگرانش بود.

پس از گذشت 7 سال از بازی پرسپولیس و داماش، فصل پیش دوباره یک بازی لیگ نیمه تمام ماند. بازی صنعت نفت و پیکان، که پیکان 2-1 از حریفش جلو بود و تماشاگران میزبان اعتراض زیادی به عملکرد داور داشتند. اعتراض‌های آن‌ها، به مرور فیزیکی شد و به پرتاب سنگ رسید. در دقایق تلف شده، داور مجبور شد بازی را قطع کند و کمیته انضباطی هم، حکم به نتیجه 3-0 به سود پیکان داد.

دو بازی لیگ هم، بخاطر حوادث ‌ نیمه تمام مانده است. یک بار بازی سپاهان و فجرسپاسی در لیگ نهم، بخاطر بارش سنگین برف زمانی که 1-1 مساوی بود متوقف شد. این بازی را بعدا، از ابتدا آغاز کردند و سپاهان 5 گل به حریفش زد. فصل بعد، بازی تراکتور و پاس همدان بخاطر قطع برق نیمه کاره ماند. دو تیم روز بعد، بازی را ادامه دادند و پاس در تبریز پیروز شد.

هیچکدام از این بازی‌ها، به اندازه بازی امروز در تعیین سرنوشت قهرمانی موثر نبودند. در هیچکدام هم تیم میزبان، به این شکل به ورزشگاه دیر نرسیده و دیر آماده بازی نشده است. مراسم ابتدای بازی امروز در حضور بازیکنان پرسپولیس و غیاب سپاهانی‌ها، فریم‌هایی عجیب در تاریخ لیگ ثبت کرد. حالا باید منتظر ماند، تا دید سرنوشت این بازی و ماجراهایش چه خواهد شد و اتفاقات امروز، به ضرر کدام تیم تمام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید