آماده‌باش ۱۰۰ درصدی در خرم‌آباد برای مقابله با حوادث احتمالی سیل

کدخبر: ۳۲۶۵۶۸
اقتصاد نیوز: فرماندار مرکز لرستان از آماده‌باش ۱۰۰ درصدی دستگاه‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ جعفر طولابی اظهار کرد: باتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی در خصوص احتمال وقوع سیل، جلسه ستاد بحران شهرستان برگزار شد. نکات و هشدارهای لازم نیز به دستگاه‌های مختلف و مردم اطلاع داده شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها به‌ویژه خدمات‌رسان‌ها در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی هستند و تمام مرخصی‌ها لغو شده‌ است. ماشین‌آلات ادارات در دسترس هستند و اگر نیاز باشد از بخش خصوصی نیز کمک گرفته می‌شود.

طولابی با اشاره به لایروبی رودخانه‌ها، فراهم کردن نیوجرسی، کیسه شن و... افزود: به دستگاه‌ها هرآنچه که نیاز بوده تاکید کرده‌ایم انجام شود تا مشکلی رخ ندهد.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه برای اسکان اضطراری؛ سالن‌ها و اماکن ورزشی تجهیز شده، اضافه کرد: هلال‌احمر و برخی دستگاه‌ها نیز برای اسکان اضطراری فعالیت‌هایی انجام داده‌اند و حتی شاید از مساجد و مدارس هم برای اسکان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سطح روستاها نیز اقدامات خوبی انجام گرفته، تصریح کرد: به مناطقی که در معرض خطر سیل یا رانش زمین هستند تاکید شده اقدامات لازم را انجام دهند.

طولابی گفت: هر اداره‌ای باید ستاد بحران خودش را تشکیل دهد و نباید موضوعی در بحث سیل مغفول بماند.

فرماندار مرکز لرستان تاکید کرد: در این روزها ستاد بحران شهرستان خرم‌آباد آماده‌باش است و امیدواریم مردم به توصیه‌ها گوش فرا دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید