سبقت بارسلونا از رئال مادرید در کسب درآمد

کدخبر: ۳۲۶۷۷۴
​اقتصاد نیوز:آمارها نشان می‌دهند که باشگاه بارسلونا علاوه بر شکست دادن رقیب دیرینه‌اش در لالیگا از حیث کسب درآمد هم عملکرد بهتری داشته است.
سبقت بارسلونا از رئال مادرید در کسب درآمد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت، باشگاه بارسلونا از حیث کسب درآمد در فصل 19-2018 از رئال مادرید سبقت گرفته است.

باشگاه کاتالان فصل گذشته 854 میلیون یورو درآمد داشته و این در حالیست که رئالی‌ها در مدت مشابه 757 میلیون یورو درآمد کسب کرده‌اند. با این حال از نظر مالی این باشگاه رئال مادرید است که وضعیت بهتری دارد. بارسلونایی‌ها طی فصل گذشته 943 میلیون یورو هزینه کرده‌اند که این تراز مالی  آنها را به منفی 89 می‌رساند. این در حالیست که مخارج باشگاه رئال مادرید 188 میلیون یورو کمتر و رقمی معادل 755 میلیون یورو بوده که تراز مالی باشگاه را به 2 میلیون یورو می‌رساند.

افزایش درآمدهای باشگاه بارسلونا طی فصل گذشته 11.4 درصد بیش از افزایش درآمد‌های رئال مادرید بوده است هرچند مخارج این باشگاه هم نسبت به رقیب مادریدی 20 درصد بیشتر بوده است.

طبق این گزارش، باشگاه بارسلونا 146 میلیون یورو از درآمدهایش را صرف عقد قرارداد با بازیکنان جدید و مجموعاً 688 میلیون را به پرداخت حقوق بازیکنانش اختصاص داده که این رقم 72.9 درصد از کل درآمدهایش محسوب می‌شود.

در رئال مادرید 104 میلیون یورو صرف عقد قرارداد با بازیکنان جدید و 394 میلیون یورو برای پرداخت حقوق بازیکنان هزینه شده که 65.9 درصد از مجموع درآمد باشگاه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید