هلگا اشمید: به طور جمعی وظیفه داریم برجام را حفظ کنیم

کدخبر: ۳۲۶۸۰۱
اقتصادنیوز: معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: همه به طور جمعی وظیفه داریم تا توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا «هلگا اشمید» روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت که برای تدارک اولین نشست کمیسیون مشترک برجام در سال جدید ۲۰۲۰ میلادی در وین به‌سر می‌برد. وی هدف از برگزاری این نشست را ادامه نظارت بر اجرای این توافق توصیف کرد.  

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه (۷ اسفند) در سطح معاونین وزیر و مدیران سیاسی ایران و گروه ۴ به‌علاوه یک به ریاست خانم اشمید برگزار می‌شود. 
سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز تصریح کرد که جلسه فردا، «نشست عادی و دوره ای کمیسیون مشترک برجام است که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی برگزار خواهد شد.» 
وی تأکید کرد که این جلسه، ارتباطی با ساز وکار حل اختلاف برجام نداشته و جلسه عادی کمیسیون مشترک است که هر سه ماه یکبار برگزار می شود.
تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) دو ماه پیش با نادیده گرفتن تعلل خود در اجرای کامل تعهداتشان در برجام، تلاش کردند تا با سوء استفاده از کارت سوخته ساز وکار حل اختلاف، ایران را به اجرای کامل تعهداتش وادار کنند.  

آنها روز ۲۴ دی‌ماه با صدور بیانیه‌ای تمایل خود را برای فعال کردن این ساز وکار که برخی کارشناسان از آن به عنوان «مکانیسم ماشه» یاد می‌کنند، اعلام کردند.
با این حال «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که این سازوکار هنوز فعال نشده است.  
ایران بارها تاکید کرده که در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن از منافع برجام، آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید