حقوق کارکنان دولت چقدر افرایش می‌یابد؟

کدخبر: ۳۲۶۹۴۳
اقتصادنیوز :سخنگوی کمیسیون تلفیق، گفت: یارانه معیشتی و یارانه نقدی باوجود داشتن دو پیشنهاد، تفکیک نشد و کمیسیون بر نظر خود اصرار ورزید؛ در مورد حقوق کارکنان دولت نیز تصمیم گرفته شد، ردیف جدیدی برای تطبیق رتبه‌بندی معلمان با حکم برنامه ششم توسعه گذاشته شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، به تشریح سومین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال آتی، پس از رد کلیات این لایحه در صحن علنی پرداخت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بلافاصله پس از پایان جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه تشکیل جلسه داده است، گفت: در جلسه نخست مقرر شد؛ کمیته‌ای موضوعات مورد اعتراض نمایندگان را با کمک کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس دسته‌بندی و مورد بررسی قرار دهند. در جلسه دوم نیز با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه میزان انتشار اوراق مشارکت، حقوق کارمندان، شفافت بودجه، مولدسازی دارایی‌ها، دریافت و پرداخت مالیات‌ها و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی همچنین به مصوبات سومین جلسه کمیسیون تلفیق که صبح امروز برگزار شد اشاره کرد و توضیح داد: یارانه معیشتی و یارانه نقدی باوجود داشتن دو پیشنهاد، تفکیک نشد و کمیسیون بر نظر خود اصرار ورزید؛ در مورد حقوق کارکنان دولت نیز تصمیم گرفته شد، ردیف جدیدی برای تطبیق رتبه‌بندی معلمان با حکم برنامه ششم توسعه گذاشته شود تا آنچه مدنظر معلمان است مورد توجه قرار گیرد.

 قوامی با بیان اینکه پایه حقوق کارکنان دولت دو میلیون ۸۰۰ هزار تومان باقی ماند، اضافه کرد: افزایش ۱۵ درصدی اعمال می‌شود و افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نشده است.

 وی با اشاره به مصوبات جدید کمیسیون تلفیق در رابطه با مسکن، افزود: پیشنهاد شد؛ دولت با زمین‌های در اختیار خود، زمینه ساخت و عرضه واحدهای مسکونی را در قالب مشارکت با بخش خصوصی (با اولویت رعایت الگوی مصرف) فراهم کنند تا افراد فاقد مسکن و متقاضی این واحدها -که عموما از قشر کم درآمد جامعه هستند- صاحب خانه شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ ادامه داد: با اعمال سیاست جدید عرضه مسکن به دولت فرصت داده می‌شود؛ از ظرفیت سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی و نهادهای عمومی استفاده کند تا گشایشی در فضای مسکن ایجاد شود.

 وی همچنین از تخصیص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی برای خودروها خبر داد و گفت: به شرط تصویب در صحن علنی، فرودین ماه علاوه بر ۶۰ لیتر سهمیه خودروها، ۶۰ لیتر نیز برای مسافرت به خودروها تخصیص داده می‌شود. صاحبان خوردوها تا سه ماه برای استفاده از آن فرصت دارند.

 به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس همچنین به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده شد بدهی‌های ارزی (سررسید شده) خود را به بانک‌ها تا سقف ۸۵ درصد با تحویل نفت خام تسویه کند.

قوامی با اعلام این خبر که آخرین جلسه کمیسیون تلفیق ساعت ۷ صبح روز یکشنبه هفته آینده پیش از آغاز صحن علنی مجلس تشکیل خواهد شد، گفت: در این جلسه جمع‌بندی نهایی در رابطه با شفافیت بودجه، عدالت بودجه‌ای، حقوق‌ها و یارانه‌ها و... انجام می‌شود تا ان‌شاءالله رضایت نمایندگان در صحن حاصل شود این در حالی است که ۸ هزار پیشنهاد اصلاحی و الحاقی ازسوی نمایندگان برای اصلاح لایحه ارائه شده است که در صحن مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید